Ukraina

Ostrzeszów-Ostrów – szybsza linia i lepsze przystanki

Za 55 milionów zł PLK rewitalizuje tory i dwa przystanki między Ostrzeszowem a Ostrowem Wielkopolskim. Od stycznia szybciej kursują pociągi po odnowionym torze na odcinku Ostrzeszów-Antonin. Podróżni korzystają też z wygodniejszego przystanku Niedźwiedź Wielkopolski. W 2015 r. rewitalizowany będzie kolejny odcinek linii i przystanek Janków Przygodzki.
Dla podróżnych efektem rewitalizacji toru między Ostrzeszowem a Antoninem jest gwarancja sprawnego przejazdu m.in. pociągów relacji Kluczbork-Poznań. Obecnie składy na tym odcinku kursują z prędkością 120 km/h. Polskie Linie Kolejowe poza torem wymieniły również rozjazdy na stacji Antonin. Remont 8 przejazdów kolejowych podniósł poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.

Przystanek Niedźwiedź Wielkopolski

położony między Ostrzeszowem a Antoninem, dzięki przebudowie i podwyższeniu zapewnia podróżnym lepszy dostęp do pociągów. Peron ma nową nawierzchnię i jest wyposażony w wiatę z ławkami. Wygodniejszą podróż umożliwia także nowe oznakowanie i tablice informacyjne. Tak jak wszystkie przebudowywane przez PLK przystanki i Niedźwiedź Wielkopolski został przystosowany do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów-Antonin kosztowała 20 mln zł.
PLK kontynuuje prace. Spółka zaplanowała w tym roku wymianę szyn i podkładów na 16 km odcinku Antonin-Ostrów Wielkopolski. Rewitalizowane będą nie tylko tory. Zmieni się również przystanek Janków Przygodzki. Peron będzie miał nową nawierzchnię, wiatę z ławkami i oznakowanie. Powstanie dojście przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Modernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych usprawni ruch pociągów i zwiększy bezpieczeństwo kierowców.
Na prace pomiędzy Antoninem a Ostrowem Wielkopolskim PLK zaplanowała 35 mln.

Trasa z Wielkopolski na Śląsk

Rewitalizacja odcinka Ostrzeszów-Ostrów Wielkopolski to jeden z elementów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie ze stolicy Wielkopolski do stolicy Śląska. Poprawa infrastruktury pomiędzy Katowicami a Poznaniem obejmuje także prace na odcinkach: Ostrzeszów – Kluczbork; Kluczbork-Kalety; Bytom Północ-Tarnowskie Góry oraz Kalety-Strzebin.
Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu skróci się pomiędzy Katowicami a Poznaniem aż o 1,5 h.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...