W Lesznie otwarto Galerię Leszno – największy obiekt handlowo-rozrywkowy w mieście i najbliższym regionie z około 90 sklepami. Galeria Leszno to unikatowy obiekt w skali regionu, w którym znajdzie się wiele sklepów z produktami sygnowanymi przez znane marki. Klienci mogą między innymi skorzystać z oferty sklepu H&M, drogerii Rossman czy supermarketu Intermarche. Na terenie centrum znajdzie się też pierwsze wielosalowe kino w mieście – Cinema 3D.
Za proces przygotowania obiektu do otwarcia i wynajem powierzchni odpowiedzialna jest firma DTZ, która również będzie świadczyła usługi property management.
Obiekt oferuje 32.000 m kw. powierzchni najmu łącznie z powierzchnią zajmowaną przez wolno stojący sklep Praktiker (7390 m kw.). W sumie wynajętych jest ponad 90 proc. powierzchni, która znajduje się w ofercie galerii.
– Galeria Leszno to bardzo ciekawy projekt, który wprowadzi do Leszna nowy koncept sprzedaży – mówi Wojciech Zawierucha, dyrektor operacyjny w Dziale Property Management w DTZ. – Osoby, które do tej pory po produkty uznanych marek musiały jeździć do centrów handlowych w Poznaniu czy Wrocławiu, będą mogły zakupić je we „własnym” centrum handlowym. W Galerii Leszno będzie również wiele punktów gastronomicznych oraz nowoczesne kino i klub fitness, co sprawi, że miejsce to nie będzie tylko punktem robienia zakupów, ale także miejscem, gdzie mieszkańcy Leszna będą mogli spędzać czas wolny.
Inwestorem projektu była firma Agromex Development 2, a głównym wykonawcą – Agromex Development 1. Pomysłodawcą inwestycji jest leszczyński przedsiębiorca Waldemar Ciesiółka.
Na dwóch poziomach galerii handlowej znajdą się m.in.: supermarket Intermarche (ok. 3800 m kw.), sklep z branży RTV/AGD – Media Expert (1800 m kw.), czterosalowe kino – Cinema 3D (1400 m kw.), salon sportowo-odzieżowy Sporting (1500 m kw.), dwupoziomowy sklep H&M (1450 m kw.), New Yorker (900 m kw.), sklep obuwniczy Deichmann (490 m kw.), salon Smyk (690 m kw.), Empik (250 m kw.), McDonald’s (180 m kw.), drogeria Rossmann (ok. 380 m kw.), salon odzieżowy Takko Fashion (450 m kw.), salon firmowy CCC (330 m kw.), trzy odzieżowe marki grupy LPP: Reserved, Cropp i House, które łącznie zajmą prawie 1000 m kw. oraz około 90 sklepów i punktów usługowych reprezentujących lokalne, krajowe oraz międzynarodowe marki. Oprócz operatorów zewnętrznych umowy z Galerią Leszno podpisało kilkunastu leszczyńskich handlowców, w tym Andrzej Gołdyn, właściciel sklepów sportowych Sporting.
Oferta wzbogacona jest o interesującą strefę restauracyjną (restauracje McDonald’s i Sfinx oraz lodziarnia Grycan) i rozrywki: klub fitness, salę zabaw dla dzieci oraz pierwsze w Lesznie kino Cinema3D.
Kino musi jednak poczekać. Zostanie uruchomione dopiero w czwartym kwartale tego roku. Opóźnienie spowodowane jest przedłużającymi się negocjacjami z operatorami kinowymi. Aby nie opóźniać budowy galerii, zadecydowano, że multipleks powstanie jako niezależny obiekt, połączony jednym z wejść z galerią. Drugie będzie otwierane w dni świąteczne, gdy handel jest ustawowo zabroniony.