Ukraina

Szybciej po nowych torach między Kluczborkiem a Ostrzeszowem

Inwestycja, która umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów na tej trasie o 20 minut, realizowana jest na zlecenie PKP Polskie Linii Kolejowych S.A. Kilkanaście kilometrów nowych torów – oto pierwsze efekty trwającej nieco ponad dwa miesiące rewitalizacji linii kolejowej Kluczbork-Ostrzeszów. W czerwcu do eksploatacji zostały oddane szlaki Krzywizna-Byczyna oraz Byczyna-Kostów. Roboty były prowadzone w jednym torze, by utrzymać kursowanie pociągów. Łącznie wymieniono ponad 16 km torów wraz z remontem i regulacją sieci trakcyjnej. Zmodernizowane zostały także 3 rozjazdy na stacji Byczyna.
Obecnie prace budowlane prowadzone są na szlaku Kostów-Łęka Opatowska. Na 7-kilometrowym odcinku modernizowany jest jeden tor – obok kursują pociągi. Równocześnie na stacji Kostów i Łęka Opatowska rewitalizowane są perony. Trwa również przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Zakończenie robót planuje się na przełomie lipca i sierpnia. Wtedy wykonawca przeniesie roboty na kolejny szlak Łęka Opatowska-Słupia.
Projekt rewitalizacji linii kolejowej na odcinku Kluczbork-Ostrzeszów, który kończy się w sierpniu 2015 r., przewiduje wymianę około 86 km toru. Efektem prac będą również nowe i funkcjonalne perony, które podniosą komfort obsługi podróżnych na stacjach w Byczynie, Kostowie, Łęce Opatowskiej, Domaninie, Krzywiźnie, Biskupicach, Słupi, Kępnie oraz Ostrzeszowie. Łącznie wyremontowanych zostanie 12 platform. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz osób niewidomych.
Inwestycja realizowana na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli na zwiększenie przepustowości linii oraz skrócenie czasu podróży pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Dzięki temu czas przejazdu pociągów dalekobieżnych będzie krótszy o około 20 minut. Natomiast w przypadku pociągów regionalnych, które zatrzymują się na każdym przystanku, czas przejazdu skróci się o około 11 minut.
Wykonane prace przyczynią się także do poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych, a dzięki nowym torom pociągi pojadą znacznie ciszej.
Realizacja projektu pn.: „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork-Ostrzeszów” możliwa jest dzięki wsparciu Unii Europejskiej. Wartość inwestycji to ponad 278 mln złotych, z czego aż ponad 200 mln złotych pochodzi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

x

Zobasz także

Będzie obwodnica Kępna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie 4-kilometrowego odcinka drugiej ...

Ten region kocha sport

Samorząd Województwa Wielkopolskiego z roku na rok coraz mocniej stawia na kulturę fizyczną, wspierając zarówno ...

Wojewoda wśród uczniów

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk spotkała się z młodzieżą z Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Wyspiańskiego w ...

Pociągi wrócą do Kępna

To będzie inwestycja za 600 mln zł. Dzięki niej po 20 latach wrócą tam pociągi ...

Konkurs „Dla Planety 2030”

Nowoczesny sprzęt do nauki alfabetu Braille’a dla dzieci i nauczycieli oraz wodorowe autobusy – te ...