Nickel 750×200 – Dąbrówka
Agrobex 750×100 – czerwiec 2017

Trzecia umowa na trasę Warszawa-Poznań

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią, ostatnią, umowę za ponad 428 mln zł na modernizację linii E20 Warszawa-Poznań, obejmującą odcinek Żychlin-Łowicz-Sochaczew. – Trzecia umowa uzupełnia kompleksową modernizację linii Warszawa-Poznań. Dla podróżnych przygotowujemy dobre podróże nowoczesnymi pociągami, m.in. klasy Pendolino i sprawne przejazdy składów regionalnych. Zagwarantuje to m.in. nowa sieć trakcyjna wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) i nowoczesne systemy sterowania. Dzięki inwestycji warunki obsługi na stacjach i przystankach spełnią oczekiwania pasażerów – mówi Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Łowicz nowoczesna stacja z wiaduktem

Modernizacja zdecydowanie zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacji Łowicz. Wygodniejsze, wyższe i lepiej oświetlone perony będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Podróż ułatwią nowe wiaty wyposażone w ławki. Pełną orientację w kursowaniu pociągów zapewni nagłośnienie i system informacji wizualnej. Nowe przejście pod torami z windami dla osób niepełnosprawnych zastąpi kładkę.
System komunikacji w Łowiczu zdecydowanie usprawni nowy wiadukt drogowy. Dzięki bezkolizyjnemu skrzyżowaniu zwiększy się też poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów. Inwestycja PLK poprawi komfort obsługi pasażerów na przystankach Leonów i Mysłaków. Zbudowane będą tam wyższe perony, wyposażone w wiaty oraz informacje głosowe i wizualne.

Dobra podróż, towary na tory i bezpieczeństwo

Modernizacja trasy Warszawa-Poznań zapewni sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych, m.in. dzięki temu, że między Żychlinem a Sochaczewem zmodernizowanych będzie około 86 km torów i przebudowane 4 mosty oraz wymienione 147 km sieci trakcyjnej. Poziom bezpieczeństwa na trasie zwiększy montaż 50 nowoczesnych rozjazdów i modernizacja 17 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łowiczu powstanie lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system.
Modernizację między Żychlinem a Sochaczewem wykona konsorcjum firm, którego liderem jest firma Trakcja PRKiI S.A. Umowę, wartą około 428 mln zł, podpisano 18 kwietnia 2017 r. Roboty rozpoczną się w czerwcu 2017 r. i potrwają do października 2020 r. W tym czasie utrzymany będzie ruch jednotorowy.

Dobra podróż Warszawa-Poznań

– Linia kolejowa Warszawa-Poznań jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne-Bałtyk. Zaniechanie kompleksowej modernizacji linii oznaczałoby degradację trasy i brak dobrej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych – mówi dyrektor Arnold Bresch.
Przebudowa linii zwiększy możliwości przepustowe i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę oraz dobre połączenie przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Pociągi dalekobieżne pojadą na całej trasie z prędkością 160 km/h. Podniesie się poziom bezpieczeństwa oraz komfort podróży pasażerów.
Budowa całkowicie nowego systemu sterowania ruchem pociągów wraz z kompleksową modernizacją sieci trakcyjnej i układów zasilania pozwoli na jazdę pociągów z nowoczesnymi lokomotywami o większej mocy. Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.
Modernizacja linii między Sochaczewem a Swarzędzem kończy projekt z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wówczas zadania nie objęły pełnego zakresu prac.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.

x

Zobasz także

Targowiska wracają do łask

Wydawać by się mogło, że supermarkety, centra handlowe i dyskonty zupełnie wypierają lokalne sklepy i ...

Parki miejskie za unijne pieniądze

NFOŚiGW przekaże 4,8 mln zł na zagospodarowanie terenów zielonych Łochowa. Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej ...

Przebudowa dworca w Trzemesznie: większa wygoda plus muzeum miasta

W tym tygodniu odbyły się warsztaty kreatywne dotyczące przebudowy dworca kolejowego w Trzemesznie. W spotkaniu wzięło ...

317 mln zł dla Kotliny Kłodzkiej na zbiorniki przeciwpowodziowe

Budowa czterech zbiorników przeciwpowodziowych w Kotlinie Kłodzkiej w lokalizacjach: Boboszów, Roztoki Bystrzyckie, Szalejów Górny i ...

Szybkie roboty i sprawna komunikacja podczas modernizacji linii Warszawa–Poznań

Większa ilość pociągów, lepiej wyposażone i dostosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności perony, sprawniejsze ...