Ukraina

Trzecia umowa na trasę Warszawa-Poznań

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią, ostatnią, umowę za ponad 428 mln zł na modernizację linii E20 Warszawa-Poznań, obejmującą odcinek Żychlin-Łowicz-Sochaczew. – Trzecia umowa uzupełnia kompleksową modernizację linii Warszawa-Poznań. Dla podróżnych przygotowujemy dobre podróże nowoczesnymi pociągami, m.in. klasy Pendolino i sprawne przejazdy składów regionalnych. Zagwarantuje to m.in. nowa sieć trakcyjna wraz z układem zasilania (moc rzędu 6MW) i nowoczesne systemy sterowania. Dzięki inwestycji warunki obsługi na stacjach i przystankach spełnią oczekiwania pasażerów – mówi Arnold Bresch, członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Łowicz nowoczesna stacja z wiaduktem

Modernizacja zdecydowanie zwiększy komfort obsługi pasażerów na stacji Łowicz. Wygodniejsze, wyższe i lepiej oświetlone perony będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Podróż ułatwią nowe wiaty wyposażone w ławki. Pełną orientację w kursowaniu pociągów zapewni nagłośnienie i system informacji wizualnej. Nowe przejście pod torami z windami dla osób niepełnosprawnych zastąpi kładkę.
System komunikacji w Łowiczu zdecydowanie usprawni nowy wiadukt drogowy. Dzięki bezkolizyjnemu skrzyżowaniu zwiększy się też poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów. Inwestycja PLK poprawi komfort obsługi pasażerów na przystankach Leonów i Mysłaków. Zbudowane będą tam wyższe perony, wyposażone w wiaty oraz informacje głosowe i wizualne.

Dobra podróż, towary na tory i bezpieczeństwo

Modernizacja trasy Warszawa-Poznań zapewni sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych, m.in. dzięki temu, że między Żychlinem a Sochaczewem zmodernizowanych będzie około 86 km torów i przebudowane 4 mosty oraz wymienione 147 km sieci trakcyjnej. Poziom bezpieczeństwa na trasie zwiększy montaż 50 nowoczesnych rozjazdów i modernizacja 17 przejazdów kolejowo-drogowych. W Łowiczu powstanie lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system.
Modernizację między Żychlinem a Sochaczewem wykona konsorcjum firm, którego liderem jest firma Trakcja PRKiI S.A. Umowę, wartą około 428 mln zł, podpisano 18 kwietnia 2017 r. Roboty rozpoczną się w czerwcu 2017 r. i potrwają do października 2020 r. W tym czasie utrzymany będzie ruch jednotorowy.

Dobra podróż Warszawa-Poznań

– Linia kolejowa Warszawa-Poznań jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne-Bałtyk. Zaniechanie kompleksowej modernizacji linii oznaczałoby degradację trasy i brak dobrej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych – mówi dyrektor Arnold Bresch.
Przebudowa linii zwiększy możliwości przepustowe i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę oraz dobre połączenie przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Pociągi dalekobieżne pojadą na całej trasie z prędkością 160 km/h. Podniesie się poziom bezpieczeństwa oraz komfort podróży pasażerów.
Budowa całkowicie nowego systemu sterowania ruchem pociągów wraz z kompleksową modernizacją sieci trakcyjnej i układów zasilania pozwoli na jazdę pociągów z nowoczesnymi lokomotywami o większej mocy. Modernizacja linii jest również niezwykle ważna dla przewozów towarowych. Trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m, będą sprawnie przejeżdżały cięższe ładunki.
Modernizacja linii między Sochaczewem a Swarzędzem kończy projekt z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Wówczas zadania nie objęły pełnego zakresu prac.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz współfinansowany przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę”.

x

Zobasz także

Zielona Góra bez stadionu

Zielonogórski poseł chciałby budowy stadionu na 10 tys. kibiców w Zielonej Górze. Pyta o rządowe ...

Rzeszów buduje aquapark

To jest projekt rozpoczynający w mieście nową erę, z ambitnymi projektami i architekturą na najwyższym ...

Infrastruktura „atomówek”

Urząd Morski w Gdyni prowadzi dwa postępowania przetargowe związane z budową konstrukcji morskiej do rozładunku. ...

Najdłuższy tunel w Polsce

Na kolejowym odcinku Limanowa – Nowy Sącz powstanie najdłuższy w Polsce tunel o długości 3,8 ...

Twórcze centrum na Podlasiu

Nowe miejsca do pracy twórczej i prowadzenia warsztatów artystycznych znalazły się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy ...