Ukraina

Atrium nabywa symbol

Warszawskie centrum handlowe Wars Sawa Junior zmieni właściciela. Obiekt kupuje Atrium za kwotę 301,5 mln euro.

Po zakończeniu transakcji spółka będzie właścicielem czterech flagowych centrów handlowych w stolicy Polski. Na terenie całego kraju firma posiada 21 nieruchomości komercyjnych o łącznej powierzchni najmu brutto około 550 tys. mkw.

Atrium European Real Estate Limited nabywa kompleks Wars Sawa Junior od firmy PFCEE, będącej funduszem zarządzanym przez CBRE Global Investors, korzystając z po części ze środków własnych i po części z zewnętrznych źródeł finansowania. W konsekwencji transakcji wskaźnik należności do wartości rynkowej (LTV) Atrium wzrośnie od 33,5 proc. do ok. 37 proc. co jest zgodne z oczekiwaniami spółki. Finalizacja transakcji, która przewidywana jest na czwarty kwartał bieżącego roku, uzależniona jest od spełnienia określonych warunków zawieszających.
– Obiekt Wars Sawa Junior jest jednym z najbardziej znanych i najlepiej zlokalizowanych obiektów handlowych w warszawskim śródmieściu, a także posiadającym największą liczbę odwiedzających, co czyni go znakomitym uzupełnieniem naszego polskiego portfela. Kompleks Wars Sawa Junior to nie tylko kolejny kluczowy obiekt handlowo-usługowy o dominującej pozycji w regionie w naszym stale powiększającym się portfolio aktywów na warszawskim rynku. Otwiera on również wiele interesujących możliwości w zakresie przebudowy i zarządzania, co pozwoli nam rozwijać to centrum i pomnażać płynące z niego zyski, wykorzystując w pełni jego niezrównane położenie w najlepszej śródmiejskiej lokalizacji. Transakcja nabycia jest zgodna z naszą strategią koncentrowania w portfelu Atrium prestiżowych centrów handlowych w Polsce i w Czechach, generujących wyższe przepływy środków pieniężnych – komentuje transakcję Liad Barzilai, prezes zarządu Grupy Atrium.
Kompleks Wars Sawa Junior został wybudowany w latach 70-tych i był pierwszym domem handlowym w Warszawie. Wielokrotnie przechodził przebudowy, rozbudowy i modernizacje. Obecnie jest jednym z najbardziej znanych i popularnych obiektów handlowych w Warszawie, cieszącym się wysoką liczbą odwiedzających, przekraczającą 60 milion osób rocznie. Oferuje on 26 000 m² wysokiej jakości nowoczesnej powierzchni najmu, w chwili obecnej całkowicie wynajętej rozpoznawalnym krajowym i międzynarodowym markom, takim jak H&M, C&A, CCC, TK Maxx i Zara. Ponadto w kompleksie mieści się kolejne 11 tys. mkw. powierzchni – głównie biurowej i magazynowej.
Sawa Junior posiada również wyjątkowe usytuowanie komunikacyjne, mając bezpośredni dostęp do warszawskiego metra (dwie linie), tramwajów i autobusów, a także wygodnych lokalnych parkingów.
Źródło:propertynews.pl

x

Zobasz także

Zielona Góra bez stadionu

Zielonogórski poseł chciałby budowy stadionu na 10 tys. kibiców w Zielonej Górze. Pyta o rządowe ...

Rzeszów buduje aquapark

To jest projekt rozpoczynający w mieście nową erę, z ambitnymi projektami i architekturą na najwyższym ...

Infrastruktura „atomówek”

Urząd Morski w Gdyni prowadzi dwa postępowania przetargowe związane z budową konstrukcji morskiej do rozładunku. ...

Najdłuższy tunel w Polsce

Na kolejowym odcinku Limanowa – Nowy Sącz powstanie najdłuższy w Polsce tunel o długości 3,8 ...

Twórcze centrum na Podlasiu

Nowe miejsca do pracy twórczej i prowadzenia warsztatów artystycznych znalazły się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy ...