Ukraina

35 mln zł na poprawę wyglądu stacji w całej Polsce

Nowe wiaty peronowe, odnowione perony i przejścia podziemne, wyremontowane windy i pochylnie dla osób niepełnosprawnych – to tylko niektóre z prac jakie zarządca infrastruktury wykonał w ramach programu remontowego infrastruktury pasażerskiej. W tym roku, w porównaniu z poprzednim, PLK zwiększyła wydatki na ten cel o 20 mln zł. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podwyższają standard obsługi pasażerskiej. Zarządca infrastruktury kolejowej zwiększa wydatki na niewielkie remonty – w tym roku wyda na ten cel 35 mln zł, a w przyszłym 45 mln zł. Poza kompleksowymi modernizacjami i rewitalizacjami całych linii kolejowych, których wartość ma sięgnąć w tym roku 7 mld zł, PLK prowadzi prace remontowe, których celem jest poprawa wyglądu obiektów kolejowych, związanych z obsługą pasażerów.
Prace remontowe obejmują wymianę nawierzchni peronów, remont lub wymianę ławek, wiat i innych elementów małej architektury peronowej jak gabloty na rozkłady jazdy, czy oświetlenie. Roboty obejmują również remonty przejść podziemnych. Prace zazwyczaj wiążą się z wymianą stałych elementów informacji dla podróżnych – tablic z nazwami stacji czy numeracji peronów.
Na Pomorzu na 10 przystankach wygodę podróżnym zapewnią m.in. podwyższone i wyremontowane perony i wiaty. PLK podwyższyła perony na 7 przystankach na trasie Tczew-Bydgoszcz m.in. w Pelplinie, Smętowie, Czarlinie i w Majewie. W Lęborku, Wejherowie pasażerowie korzystają z nowych wiat i nowej nawierzchni na peronach. Natomiast w Starogardzie Gdańskim podróżni używają wyremontowanego przejścia pod torami.
W Ostrowie Wielkopolskim i Przemyślu przebudowano lub ustawiono nowe wiaty peronowe. W Bytomiu i Krakowie Zabłociu wyremontowano natomiast przejścia podziemne. Dzięki programowi remontowemu podróżni w Bielsku-Białej i Mysłowicach zyskają nowe ławki oraz inne elementy małej infrastruktury.
Nowoczesne perony i infrastruktura pasażerska powstają głównie w ramach modernizacji i rewitalizacji całych linii kolejowych. Program remontowy jest ich uzupełnieniem. Do października 2014 oddano do użytku 148 nowych peronów, 28 kładek i przejść podziemnych oraz 24 windy.

Na zdjęciu: peron po remoncie na stacji Kraków Batowice

x

Zobasz także

Zielona Góra bez stadionu

Zielonogórski poseł chciałby budowy stadionu na 10 tys. kibiców w Zielonej Górze. Pyta o rządowe ...

Rzeszów buduje aquapark

To jest projekt rozpoczynający w mieście nową erę, z ambitnymi projektami i architekturą na najwyższym ...

Infrastruktura „atomówek”

Urząd Morski w Gdyni prowadzi dwa postępowania przetargowe związane z budową konstrukcji morskiej do rozładunku. ...

Najdłuższy tunel w Polsce

Na kolejowym odcinku Limanowa – Nowy Sącz powstanie najdłuższy w Polsce tunel o długości 3,8 ...

Twórcze centrum na Podlasiu

Nowe miejsca do pracy twórczej i prowadzenia warsztatów artystycznych znalazły się w wyremontowanej zabytkowej kamienicy ...