Na trasie z Poznania do Gniezna pociągi jeżdżą już oboma torami, wkrótce tunelem pod linią kolejową pojadą kierowcy. Wielka inwestycja prowadzona jest w Kobylnicy. Mowa o 70-metrowym tunelu, który zapewni bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi na linii Poznań Wschód – Skandawa. Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach epoznan.pl, w ramach zadania przebudowane zostaną również dojazdy (w sumie około 500 metrów dróg). Powstaną 7-metrowa jezdnia, 2-metrowy chodnik i tej samej szerokości ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji to około 50 mln zł.
„W Kobylnicy zakończyły się już zasadnicze prace związane z budową nowego wiaduktu kolejowego na linii Poznań – Gniezno. Pociągi korzystają z dwóch torów na obiekcie. Sukcesywnie powstaje tunel dla samochodów i drogi dojazdowe” – informuje Radosław Śledziński z PKP PLK. Dwupoziomowe skrzyżowanie – wiadukt kolejowy i znajdujący się pod nim tunel drogowy – zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w okolicy stacji kolejowej przy ul. Swarzędzkiej i ul. Dworcowej (linia Poznań – Gniezno, nr 353). W długim na ok. 70 m tunelu będą dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku, a piesi i rowerzyści zyskają chodnik i ścieżkę rowerową.
„Inwestycje kolejowe nie tylko zapewniają dogodniejsze podróże, ale także poprawiają bezpieczeństwo i system komunikacji przy torach. Dzięki nowemu bezkolizyjnemu skrzyżowaniu w Kobylnicy będą płynniejsze przejazdy, zarówno pociągów, jak i samochodów. Mieszkańcy wschodniej części aglomeracji poznańskiej już wkrótce odczują korzystne zmiany, ponieważ pokonają tory niezależnie od ruchu pociągów, co jest niezwykle ważne ze względu na natężenie ruchu w tym rejonie” – powiedział Andrzej Bittel – sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
„PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy wykorzystaniu środków krajowych i unijnych efektywnie współpracują z samorządami, aby – tam, gdzie to możliwe i uzasadnione – zastępować przejazdy kolejowo-drogowe bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Pozytywne efekty inwestycji będą szczególnie widoczne w Kobylnicy, gdzie z przejazdu korzystało dotąd ok. 86 pociągów i ok. 12 tys. samochodów na dobę” – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest do końca roku.
Źródło:epoznan.pl