Ukraina

Krajobraz po półroczu

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy w pierwszej połowie roku? Jak tegoroczne podsumowanie wypada w porównaniu

z rezultatem uzyskanym w pierwszym półroczu ubiegłego roku? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

W drugim kwartale 2018 roku sprzedaliśmy 389 lokali, czyli o 66 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Półrocze zamknęliśmy ze sprzedażą na poziomie 646 lokali, tj. o 7,5 proc. większą niż w pierwszym półroczu 2017 roku. Wśród najchętniej wybieranych inwestycji znalazły się Olimpia Port, Cztery Pory Roku i Browary Wrocławskie.

Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord S.A.

Sprzedaż netto lokali, według danych ważonych udziałem Polnord w spółkach zależnych, wyniosła w I półroczu 2018 roku 497 lokali w stosunku do 652 mieszkań sprzedanych w I półroczu 2017 roku.

Grupa Polnord ostrożnie podchodzi do celów sprzedażowych na 2018 rok z powodu rosnących cen wykonawstwa. Do sprzedaży będą wprowadzane inwestycje, na które mamy podpisane umowy na generalne wykonawstwo, czyli jesteśmy w stanie jednoznacznie oszacować koszty budów. Mamy ten komfort, że dysponujemy dużym zasobem gruntów inwestycyjnych i własną spółką budowlaną – Polnord Construction. Możemy więc przenosić nasze projekty na przyszły rok, nie zamierzamy budować drogo i przerzucać nieakceptowalnych kosztów na klientów.

Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający Cordia Polska

W I półroczu 2018 roku Cordia Polska sprzedała 150 lokali, czyli o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Uważamy to za duży sukces. Co więcej, patrzymy w przyszłość z optymizmem i liczymy na uzyskanie w Polsce sprzedaży na poziomie minimum 1 tysiąca lokali rocznie. Stawiamy aktualnie na trzy rynki – Warszawę, Kraków, Gdańsk, ale monitorujemy pod kątem sprzedaży działek również Poznań i Wrocław.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Zgodnie ze wstępną informacją o wynikach za II kwartał 2018 roku, liczba

zawartych przez spółkę J.W. Construction Holding S.A. umów deweloperskich, przedwstępnych umów sprzedaży oraz płatnych rezerwacji wyniosła 332. W tym samym okresie roku 2017 spółka znalazła nabywców na 449 lokali.

Mirosław Bednarek, prezes zarządu Matexi Polska

W pierwszym półroczu 2018 podpisaliśmy umowy na sprzedaż 135 lokali. Na dynamikę naszej sprzedaży duży wpływ miało rozszerzenie oferty o kolejną lokalizację i nowy projekt przy ulicy Omulewskiej w Warszawie. W najbliższych miesiącach planujemy dalsze poszerzenie naszego portfolio lokalizacji i w nadchodzących kwartałach spodziewamy się kolejnych wzrostów sprzedaży.

Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

W pierwszym półroczu odnotowaliśmy niewielki spadek ilości transakcji w porównaniu z analogicznym okresem w roku minionym. Jest to spowodowane znaczącym wzrostem podaży oraz brakiem możliwości skorzystania z dopłat w programie MdM, z czym się liczyliśmy.

Andrzej Swoboda, wiceprezes zarządu Grupy CTE

Pierwsze półrocze bieżącego roku należało do najlepszych w historii naszej firmy. Zwiększony popyt odnotowaliśmy szczególnie w drugim kwartale. Pomimo negatywnych bodźców dla rynku, jak choćby zakończenie programu Mieszkanie dla Młodych, czy zauważalny wzrost cen, popyt na nowe mieszkania utrzymywał się na wysokim poziomie. Przyczyn tego stanu rzeczy upatrujemy w szczególności w dobrej koniunkturze w gospodarce, jak również w większej dostępności i relatywnie niskich kosztach kredytów hipotecznych.

Marta Kasprzak, menedżer ds. sprzedaży i marketingu w Duda Development  Nasze tegoroczne wyniki sprzedaży nie różniły się od tych z ubiegłego roku.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska

Zainteresowanie klientów zakupem mieszkań nadal jest wysokie, podobnie jak było to w pierwszym półroczu roku. Zarówno ilość wizyt w biurach sprzedaży, jak i ilość zapytań mailowych, czy telefonicznych jest na zadowalająco wysokim poziomie. Jest to związane z wprowadzeniem do sprzedaży w ostatnim okresie, dwóch nowych etapów inwestycji Lifetown i Next Ursus.

Jerzy Kłeczek, specjalista ds. marketingu w Activ Investment

Sprzedaż mieszkań w pierwszym półroczu tego roku była zdecydowanie lepsza, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wszystkie oferowane przez nas mieszkania znajdują właścicieli na długo przed zakończeniem budowy.

Autor: Dompress.pl

Więcej informacji: info@dompress.nieruchomosci.pl

x

Zobasz także

Krach domków jednorodzinnych

Tak słabych danych na temat budowy domów jednorodzinnych nie było od 17 lat. Polacy w ...

Czas na rewitalizację

W Polsce w regionalnych programach unijnych na lata 2021-2027 jest 944 mln euro (czyli 4,1 ...

Ochrona nie tylko najemcy

Lewica jest za utrzymaniem obecnych przepisów chroniących lokatorów, mimo zdarzających się sytuacji wykorzystywania stanu prawnego ...

Więcej lokali socjalnych

Rząd ustanowił program, którego celem jest wzmacnianie poziomu integracji społecznej osób i rodzin znajdujących się ...

Społeczna agencja najmu

W Dąbrowie Górniczej w ramach rządowego pilotażu powstaje jedna z pierwszych w Polsce tzw. społecznych ...