Ukraina

Najbardziej znani deweloperzy w Poznaniu

Najbardziej rozpoznawalnymi markami deweloperskimi w Wielkopolsce są Ataner, Budimex, Trust, Agrobex, Wechta i City Park. Takie są wyniki raportu „Polski Rynek Mieszkaniowy 2007” przygotowanego przez Nowy Adres i Millward Brown SMG/KRC.

Nowy Adres i Millward Brown SMG/KRC przeprowadziły badanie rynku mieszkaniowego w pięciu największych miastach w Polsce – Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu. Podczas badań zanalizowano również znajomość i ocenę firm deweloperskich oraz pośredników w obrocie nieruchomościami.
Raport wyraźnie jako liderów wskazuje firmy, które dużo budują, ale także dbają o markę prowadząc szerokie i kompleksowe działania marketingowe – komentuje Katarzyna Cyprynowska, prezes Nowy Adres Sp. z o.o. i pomysłodawca badań. – Wyjątkami są firmy, których znajomość marki ustabilizowała się przez lata. Historycznie te firmy są głęboko w świadomości, nawet jeśli w danej chwili nie budują dużo i nie prowadzą szerokich działań marketingowych. Mogą jednak z łatwością wykorzystać swoją pozycję do odnoszenia sukcesów na rynku.
Najbardziej rozpoznawaną marką deweloperską w Poznaniu jest ATANER Sp. z o.o. – otrzymał odpowiednio 50 proc. wskazań w kategorii ,,znajomość spontaniczna marki” oraz 67 proc. w kategorii ,,znajomość wspomagana”. Ataner to deweloper budujący rocznie około 700-800 lokali mieszkalnych i użytkowych. Ma na swoim koncie już 6000 wybudowanych mieszkań, działa od 17 lat. Jest liderem w budowie tzw. budynków inteligentnych, wyposażonych w system informatyczny zarządzający wszystkimi instalacjami technicznymi.
Drugie miejsce w rankingu przypadło firmie Budimex Nieruchomości, wchodzącej w skład największego w Polsce holdingu budowlanego Grupy Budimex – 34 proc. wskazań w kategorii znajomość spontaniczna i 57 proc. w kategorii znajomości wspomaganej. Firma obecna jest na rynku w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, posiada ponad czterdziestoletnie doświadczenie. W roku 2006 firma zajęła trzecie miejsce w krajowym Rankingu Deweloperów, od ośmiu lat posiada Certyfikat Dewelopera, wydawany przez Krajową Izbę Budownictwa.
Trzecim najbardziej rozpoznawalnym deweloperem dla mieszkańców stolicy wielkopolski jest firma Trust, której znajomość spontaniczną wykazuje 21 proc. respondentów, znajomość wspomaganą zaś 32 proc. badanych. Przedsiębiorstwo Inżynieryjne TRUST działa na rynku budowlanym od 1989 roku, a na rynku deweloperskim od 1993 roku. W okresie szesnastu lat działalności oddało do użytkowania i posiada w trakcie realizacji ponad 1400 mieszkań i domów jednorodzinnych w Poznaniu i okolicach. Firma znana jest z oferowania klientom dużych mieszkań w dobrych lokalizacjach.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Agrobex, Wechta i City Park. Na zdjęciu prezentujemy budowane przez Agrobex apartamenty na osiedlu Ułańskim, w miejscu dawnych koszar pułku ułanów.
Wyniki badań wskazują na coraz większą rozpoznawalność firm deweloperskich – mówi Katarzyna Cyprynowska. – Badaliśmy tylko duże miasta: Warszawę, Wrocław, Poznań, Trójmiasto i Kraków. W tych miastach najbardziej świadomi marek deweloperów są mieszkańcy Warszawy – tylko 23 procent nie potrafi wskazać nazw deweloperów, zaś najmniej świadomi są mieszkańcy Wrocławia, z których 42 procent nie potrafi spontanicznie wymienić nazwy dewelopera. Zmiany w świadomości respondentów widać wyraźnie także na przykładzie Poznania, gdzie w 2001 roku 62 procent respondentów nie potrafiło wskazać spontanicznie ani jednej nazwy dewelopera. W 2007 roku już tylko 28 procent osób nie potrafi wymienić z pamięci ani jednej nazwy firmy deweloperskiej. To wynik porównywalny do Warszawy.
Raport „Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” został opracowany przez firmę Nowy Adres Sp. z o.o. (dawniej The Report Sp. z o.o.) przy współpracy z instytutem badawczym Millward Brown SMG/KRC. Pierwsza część badania dotycząca potencjału rynku mieszkaniowego w 5 miastach Polski – Krakowie, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie i Wrocławiu została przeprowadzona metodą CATI (wywiady telefoniczne) na próbie N=1500 respondentów. Druga część raportu dotyczy szczegółowych preferencji nabywców na rynku mieszkaniowym i została przeprowadzona na próbie N=1500 metodą PAPI (wywiady w domu respondenta). Raport dostępny jest w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i hiszpańskiej.

x

Zobasz także

Krach domków jednorodzinnych

Tak słabych danych na temat budowy domów jednorodzinnych nie było od 17 lat. Polacy w ...

Czas na rewitalizację

W Polsce w regionalnych programach unijnych na lata 2021-2027 jest 944 mln euro (czyli 4,1 ...

Ochrona nie tylko najemcy

Lewica jest za utrzymaniem obecnych przepisów chroniących lokatorów, mimo zdarzających się sytuacji wykorzystywania stanu prawnego ...

Więcej lokali socjalnych

Rząd ustanowił program, którego celem jest wzmacnianie poziomu integracji społecznej osób i rodzin znajdujących się ...

Społeczna agencja najmu

W Dąbrowie Górniczej w ramach rządowego pilotażu powstaje jedna z pierwszych w Polsce tzw. społecznych ...