Ukraina

Sprzedaż mieszkań ruszyła

Wyniki sprzedażowe niektórych poznańskich deweloperów wskazują na wzrost zainteresowania zakupem nieruchomości. Jest to ciekawe zjawisko, szczególnie, gdy do niedawna tak wiele mówiło się o zastoju na rynku mieszkaniowym. Z końcem pierwszego półrocza przychodzi czas na podsumowania. Po zapoznaniu się z aktualnymi wynikami sprzedaży mieszkań kilku poznańskich deweloperów można odnieść wrażenie, że okres zastoju minął.
Nickel Development, znany poznański deweloper budujący mieszkania w kilku lokalizacjach, odnotował niemal trzykrotny wzrost liczby zawartych umów w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku. Od początku roku sprzedał już 154 mieszkania.
– Duży wpływ na wzrost sprzedaży ma uznana marka naszej firmy. W niepewnych czasach klienci wybierają inwestycje pewne i sprawdzonego partnera – wyjaśnia Michał Nickel, szef działu sprzedaży Nickel Development. – Oczywiście nie bez znaczenia jest fakt, że obecnie sporo mieszkań można nabyć w ramach programu „Rodzina na swoim”.
Najwięcej chętnych Nickel ma na mieszkania rodzinne w Dąbrówce oraz na lokale w eleganckim Zaułku Piątkowskim II.
Z większą uwagą deweloperzy dostosowują swoje oferty do oczekiwań klientów.
– Inwestorzy prowadzą aktywne kampanie promocyjne, biorą udział w targach, a co najbardziej ucieszy kupujących – dość chętnie sami obniżają ceny sprzedawanych mieszkań, proponując różnego rodzaju rabaty. Taka sytuacja sprzyja zakupowi nieruchomości – ocenia Maciej Molewski, dyrektor Departamentu Bankowości Hipotecznej Deutsche Bank PBC. – Ponadto na rynku wciąż są dostępne korzystne oferty kredytów mieszkaniowych. Przy czym warto zwrócić uwagę, że znacznie większą niż kiedyś popularnością cieszą się obecnie kredyty w naszej rodzimej walucie oraz euro, z uwagi na atrakcyjny poziom marż i warunki kredytowania.
Liczba zawieranych transakcji dobrze świadczy również o ofercie Family House. Klienci podkreślają duży wybór oraz jakość tych inwestycji. Są to zarówno domy wielorodzinne w zabudowie bliźniaczej i szeregowej.
– W ostatnim półroczu sprzedaliśmy 65 lokali w tym: 31 mieszkań na ul. Roboczej w Poznaniu, 29 mieszkań, 2 domy bliźniacze i 3 domy szeregowe w Czapurach. Jest to znaczący wzrost liczby sprzedanych nieruchomości, w porównaniu do zeszłego roku – mówi Izabella Łukomska-Pyżalska z Family House.
Natomiast inwestor Elite Garbary Residence liczy, że w chwili, gdy rynek się w pełni przebudzi będzie miał do zaoferowania mieszkania o wysokim standardzie, w atrakcyjnej lokalizacji i uczciwych cenach, a to wszystko wpłynie korzystnie na znaczną poprawę tempa sprzedaży i zrekompensuje ostatni, niełatwy okres. Przyznaje też, że ostatnio widać pierwsze oznaki tego ożywienia.
– Zainteresowanie apartamentami różni się od tego na rynku mieszkaniowym. I choć ogólna sytuacja oraz okres wakacyjny powinny wpływać na tempo sprzedaży, to w naszym przypadku możemy mówić o sukcesach. Nawet teraz, w lipcu sprzedaliśmy już 3 apartamenty, a dwa kolejne zostały zarezerwowane – mówi Amit Mor, dyrektor ds. marketingu Elite Garbary Residence.
Wzrost sprzedaży odnotowała także firma Kares, budująca na malowniczo położonym osiedlu Zmysłowo pod Poznaniem.
– Faktycznie w porównaniu z początkiem roku w ostatnim czasie notujemy wzrost sprzedaży domów jednorodzinnych wolno stojących i szeregowych – mówi Łukasz Hryciuk z biura poznańskiego dewelopera Kares. – Zmysłowo przyciąga potencjalnych nabywców atrakcyjną lokalizacją i bardzo dogodnymi warunkami cenowymi. Poza tym ludzie mieszkający dotąd w mieście doceniają tereny rekreacyjne. Zwraca się do nas coraz więcej klientów – wyjaśnia Hryciuk.
Również Kalbud Deweloper, budujący w Rakietnicy, cieszy się dobrymi wynikami sprzedażowymi. Osiedle Kalinowe to znana już poznaniakom inwestycja, stąd duże zainteresowanie mieszkaniami.
– Większość mieszkań z drugiego etapu znalazło już swoich nabywców. Co więcej, w ciągu miesiąca od rozpoczęcia budowy kolejnej części osiedla (od czerwca) udało nam się sprzedać już osiem lokali – mówi Tomasz Wnuk, dyrektor ds. handlowych Kalbud Deweloper. W tej chwili na osiedlu Kalinowym mieszka prawie 200 rodzin. A już niedługo liczba ta wzrośnie o kolejnych 30.
Nie da się ukryć, że na tak dobrą sprzedaż ma wpływ nie tylko obniżenie cen, ale również aktywne akcje promocyjne. Deweloperzy coraz bardziej zabiegają o klientów, wprowadzając różnego rodzaju rabaty i usługi dodatkowe do swoich ofert. Oczywiście nie bez znaczenia jest również program „Rodzina na swoim” i ogólna tendencja poprawy sytuacji w budownictwie. Choć kryzys jeszcze się nie skończył to pierwsze symptomy poprawy są zauważalne.

x

Zobasz także

Krach domków jednorodzinnych

Tak słabych danych na temat budowy domów jednorodzinnych nie było od 17 lat. Polacy w ...

Czas na rewitalizację

W Polsce w regionalnych programach unijnych na lata 2021-2027 jest 944 mln euro (czyli 4,1 ...

Ochrona nie tylko najemcy

Lewica jest za utrzymaniem obecnych przepisów chroniących lokatorów, mimo zdarzających się sytuacji wykorzystywania stanu prawnego ...

Więcej lokali socjalnych

Rząd ustanowił program, którego celem jest wzmacnianie poziomu integracji społecznej osób i rodzin znajdujących się ...

Społeczna agencja najmu

W Dąbrowie Górniczej w ramach rządowego pilotażu powstaje jedna z pierwszych w Polsce tzw. społecznych ...