Agrobex 750×200 – czerwiec 2017
Nickel 750×100 – Dąbrówka

Będzie remont Wierzbięcic

Modernizacja linii tramwajowej na Wierzbięcicach w Poznaniu, tunel kolejowy w Łodzi,

przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów, II linia warszawskiego metra, – to tylko niektóre przedsięwzięcia, które zostaną wsparte unijnym dofinansowaniem z Programu Infrastruktura i Środowisko. 3 października 2017 r. podpisano umowy dla 14 projektów o łącznej wartości 8,8 mld zł, z czego 4,9 mld zł stanowią środki UE. W uroczystości wziął udział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

W sumie w sektorze kolejowym zawarto do tej pory 24 umowy na dofinansowanie z POIiŚ na kwotę blisko 13,7 mld zł, z czego dotacja unijna wyniosła prawie 9 mld zł. Dotychczasowa alokacja środków na kolej z tego programu wynosi 44,1%.

Kolejne dwa projekty dotyczą miejskich inwestycji drogowych: M. st. Warszawy oraz Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Przeznaczono na nie pond 210 mln zł z POIiŚ. Dotychczas w tym obszarze podpisano 32 umowy na kwotę ponad 39 mld zł. Ok. 19,4 mld zł to dofinansowanie UE, czyli 59% budżetu programu na drogi.

Pozostałe dziesięć inwestycji to projekty z zakresu niskoemisyjnego transportu publicznego, obejmujące: budowę dwóch odcinków II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych, nowy tabor tramwajowy i autobusowy. Realizowane będą w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Bydgoszczy, Gliwicach i Jaworznie. Dotacja unijna wynosi prawie 3 mld zł. W sumie zawarto już 35 umów o wartości ponad 13 mld zł, w tym prawie 7 mld zł to dofinansowanie UE (to prawie 68% alokacji POIŚ na transport miejski).

PRZEBUDOWA TOROWISK: WIERZBIĘCICE I 28 CZERWCA 1956 ROKU

Termin realizacji: 2022 r. Beneficjent: Poznań Wartość projektu: 62 805 288,00 zł Dofinansowanie z UE: 27 253 606,26 zł. Projekt dotyczy przebudowy fragmentu istniejącego torowiska tramwajowego w Poznaniu w ciągu ulic Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. na odcinku od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, Matyi i Ratajczaka do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową wraz z przebudową torowego węzła rozjazdowego u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. o łącznej długości 1,42 km toru podwójnego. Głównym celem projektu jest zwiększenie udziału niskoemisyjnego tramwajowego transportu publicznego w przewozach osób.

x

Zobasz także

Konsultacje metropolitarne

Ruszył pierwszy w Polsce metropolitalny portal konsultacji społecznych. Nowy portal prezentuje informacje na temat konsultacji ...

Miasto dopłaci do wynajmu

Rusza Miejskie Biuro Najmu – program, dzięki któremu rodziny czekające na przydział lokalu komunalnego, będą ...

Polityka mieszkaniowa Poznania

Sesję rady miasta zdominowała polityka mieszkaniowa oraz miejskie plany zagospodarowania przestrzennego. Radni uchwalili też Złotą ...

Forum Rozwoju Miast

W środę 6 grudnia w Collegium Iridicum Novum rozpocznie się pierwsze w Poznaniu Forum Rozwoju ...

Co zamiast Starej Rzeźni?

Vastint zrealizuje wielofunkcyjny kompleks na terenie o powierzchni 5,5 ha w Poznaniu. Oferta przedstawiona przez ...