Od 1 stycznia 2018 roku zmienia się sposób w jaki możemy się zameldować
i wymeldować. Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło też aplikację mObywatel.
Wypełnienie obowiązku meldunkowego od 1 stycznia 2018 roku będzie łatwiejsze. Zgodnie z decyzją Sejmu podjętą w sierpniu, w życie wchodzą bowiem nowe przepisy. Umożliwiają one zameldowanie się i wymeldowanie za pośrednictwem internetu.
Usługa o nazwie E-meldunek będzie dostępna dla wszystkich tych, którzy mają aktywny Profil Zaufany. Do jego wygenerowania potrzebna jest wizyta w urzędzie Skarbowym, oddziale ZUS lub w placówce Poczty Polskiej. Sprawę można też załatwić za pomocą bankowości elektronicznej.
To nie jest jednak jedyna zmiana. Ministerstwo Cyfryzacji wprowadziło już usługę zdalnego zamawiania odpisów aktów stanu cywilnego.
Tuż przed świętami Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło też aplikację mObywatel. Jak na razie w wersji beta. Umożliwia ona jednak osobom posiadającym profil zaufany na posługiwanie się smartfonem do weryfikowania tożsamości.