Na os. Jana III Sobieskiego, obok pętli Poznańskiego Szybkiego Tramwaju przedstawiciele władz Poznania, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego oraz wykonawcy, firmy Posbau wmurowali akt erekcyjny nowego, zintegrowanego dworca autobusowego. Dworzec ma służyć mieszkańcom Poznania oraz gmin tworzących aglomerację: Suchego Lasu, Rokietnicy i Murowanej Gośliny. Zlokalizowanie dworca w bezpośrednim sąsiedztwie pętli tramwajowej PST pozwoli na zintegrowanie miejskiej komunikacji tramwajowej, autobusowej oraz podmiejskiej, stwarzając podróżnym dogodne warunki przesiadkowe. Architekt Eugeniusz Skrzypczak z pracowni ARI nadał obiektowi ciekawą formę architektoniczną, zapewniającą oczekującym na przesiadkę przebywanie w warunkach niezależnych od wpływów atmosferycznych.
Akt erekcyjny pod budowę nowego dworca
wmurowano czwartek, 26 kwietnia 2007 roku.
Na dworcu znajdzie się 10 stanowisk postojowych dla autobusów miejskich oraz 5 stanowisk dla autobusów podmiejskich. Na terenie powstanie również parking Bike&Ride przeznaczony dla studentów dojeżdżających rowerami do pobliskiego kampusu Uniwersytetu im. A. Mickiewicza na Morasku. Nowy obiekt wyposażony będzie w system monitoringu wizyjnego czuwającego nad bezpieczeństwem podróżnych, tablice elektroniczne z dynamiczną informacją pasażerską oraz sygnalizację świetlną do obsługi ruchu kołowego i pieszego.
Docelowo, po likwidacji placu postojowego na os. Stefana Batorego, na nowym dworcu będą rozpoczynały swoje trasy autobusy linii dziennych nr 51, 74, 85, 88, 90, 91, 93, 98 i 188, która to kursuje do gminy Murowana Goślina oraz linii nocnych nr 234, 235 i 248. Wyruszą z niego również autobusy obsługiwane przez przewoźników gminnych Suchego Lasu 09, Rokietnicy R2 oraz Auchan-Swadzim w gminie Tarnowo Podgórne.
Inwestycja kosztować będzie 14,5 mln zł. Połowę środków na jej sfinansowanie miasto uzyskało z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Termin zakończenia budowy ustalono na koniec września. Dla usprawnienia ruchu kołowego na tym obszarze inwestycja uzupełniona będzie o przedłużenie ul. Szeligowskiego i połączenie jej z ul. Stróżyńskiego.