Prace nad planem miejscowym ,,Rejon ul. Głowieniec” w Poznaniu zostały przedłużone w związku z potrzebą dopracowania kwestii dojazdów. Projektem planu zagospodarowania dla rejonu Główieńca zajmowali się ostatnio radni z komisji polityki przestrzennej Rady Miasta Poznania. Plan ten obejmuje obszar między ul. Warszawską, Smołdzinowską, Krośniewicką i torami kolejowymi. W projekcie planu określono trzy kategorie zagospodarowania: rezerwę terenu pod średniowysoką zabudowę produkcyjną, która zajmuje większość obszaru, las oraz drogę serwisową równoległą do ul. Warszawskiej.
W dyskusji nad projektem kontrowersje wywołała kwestia dojazdu do prywatnych firm znajdujących się na tym terenie. Obecnie samochody korzystają z ulicy Jaromińskiej. Według planu ma być ona jednak zlikwidowana. Przechodzi bowiem przez tereny przeznaczone na cele przemysłowe, na których zamierza rozbudowywać się Volkswagen. Dojazd do pozostałych, prywatnych form znajdujących się w sąsiedztwie zapewnić ma nowa droga serwisowa wzdłuż ul. Warszawskiej. Tyle, że nie wiadomo kiedy miasto ją wybuduje. Jeśli wcześniej dotychczasowy dojazd zostanie zamknięty, to chcąc dojechać do tych firm od strony Poznania trzeba będzie pojechać do Swarzędza i tam nawrócić. A to już przestaje być korzystne. Właściciele firm chcą mieć skuteczny dojazd do swych nieruchomości, aby swobodnie prowadzić działalność.
Według informacji projektanta ul. Jaromińska położona jest na gruncie prywatnym, zaś właściciel nie jest znany. Ale według rozwiązań zaproponowanych w planie, jeżeli Volkswagen zdecyduje o rozbudowie, to na pewno odszuka właściciela, wykupi drogę i wówczas będzie miał prawo ją zlikwidować. Radni domagali się wyjaśnienia, czy ulica jest wpisana do wykazu dróg publicznych i czy w takim razie ma taki status (skoro ma nadaną nazwę).
Procedowanie nad projektem planu dla Główieńca zostało zawieszone do czasu dopracowania kwestii dojazdu do firm, aby nie utrudniał im funkcjonowania.