Dyrektor Biura ZM GOAP Przemysław Gonera ponownie spotkał się w czwartek, 8 stycznia br. z poznańskim kierownictwem konsorcjum FB Serwis, które od 1 stycznia 2015 r. przejęło wywożenie odpadów z czterech sektorów w Poznaniu: Grunwaldu, Piątkowa, Rataj i Winograd. Po przeanalizowaniu dotychczasowych działań wykonawcy oraz sygnałów o nieprawidłowościach napływających z tych rejonów zdecydowano o dostosowaniu harmonogramów odbioru odpadów do rzeczywistych potrzeb oraz skierowaniu do obsługi mieszkańców tych sektorów dodatkowych ekip odbierających odpady.
– Dyrektor P. Gonera podkreślił, że zgodnie z umową wykonawca ma obowiązek dostarczenia właścicielom nieruchomości odpowiedniej ilości należycie oznakowanych pojemników oraz worków na odpady. Wykonawca zapewnił, że będzie wywiązywał się z tego obowiązku – informuje Walerian Ignasiak, rzecznik prasowy ZM GOAP.
Podczas rozmów stwierdzono, że najważniejszym zadaniem jest obecnie szybkie i sprawne usunięcie odpadów z tych nieruchomości, na których z uwagi na okres świąteczny i zmiany w harmonogramach powstały zaległości w ich odbiorze. Ustalono, że FB Serwis i jego podwykonawcy skierują wszystkie siły i środki jakimi dysponują do realizacji tych zadań. Wykonawcy będą elastycznie podchodzić do przedstawionych harmonogramów, gdyż priorytetem jest iprzyspieszenie odbiorów zarówno odpadów zmieszanych jak i segregowanych oraz zapewnienie mieszkańcom należytej obsługi. Kierownictwo FB Serwis zapewniło, że właśnie takie działania podejmuje i będzie je z całą mocą realizować.
– Wywiązywanie się wykonawcy z tych zadań i przyjętych ustaleń będzie systematycznie kontrolowane przez związek i w razie stwierdzenia naruszeń wyciągnięte zostaną wynikające z umowy konsekwencje – zapowiada Ignasiak.