Szkolenie Instrumenty Ochrony Środowiska
Szkolenie Instrumenty Ochrony Środowiska

Ranking reputacji 2019

Zaufanie, referencje, atmosfera medialna, CSR, miasto jako pracodawca – te pięć czynników oceniano w najnowszym rankingu reputacji miast wojewódzkich. W trzecim już rankingu reputacji na najwyższym miejscu znalazł się Wrocław.

W rankingu reputacji na pierwszym miejscu znalazł się Wrocław.
Badania przeprowadzono już po raz trzeci. Wzięły w nim udział 1074 osoby.
O sprawach miast - transporcie czy elektromobilności dyskutować będziemy od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem PortalSamorzadowy.pl, na który serdecznie zapraszamy.

Oprócz stolicy Dolnego Śląska na podium stanęły też Kraków i Gdańsk. Tuż za nami uplasowały się Poznań i Warszawa (stolica otrzymała tytuł najczęściej odwiedzanego miasta). Badanie reputacji przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1074 osób.

W badaniu reputacji marki Premium Brand 2019 respondenci oceniali miasta biorąc pod uwagę poziom zaufania do danego miasta, możliwość polecenia go znajomym, towarzyszącą mu atmosferę medialną, zaangażowanie społeczne oraz warunki pracy w danym mieście.

Miastem o najwyższej reputacji w świetle wyników badania jest Wrocław (74 pkt.), drugą pozycję zajmuje Kraków (73 pkt.), za nim uplasował się Gdańsk (72 pkt.). Tuż za podium, z wynikiem 71 pkt., ex aequo znalazły się Poznań i Warszawa. Wrocław awansował z pozycji drugiej względem rankingu generalnego reputacji miast wojewódzkich z 2017 r. Kraków stracił tytuł lidera na rzecz drugiego miejsca. W poprzedniej edycji Premium Brand czołówkę miast o najwyższej reputacji tworzyły kolejno Kraków, Gdańsk, Wrocław Poznań i Szczecin.
Respondenci oceniali miasta wojewódzkie w 5 kluczowych wymiarach:

  1. Zaufanie do miasta („to miasto, na którym można polegać”)
  2. Referencja („to miasto, które można polecić znajomym”)
  3. Atmosfera medialna („o tym mieście mówi się źle w mediach”)
  4. CSR („to miasto w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa”)
  5. Miasto jako pracodawca („to miasto kojarzy mi się z dobrymi warunkami pracy”)

Na podstawie ocen w badanych wymiarach policzony został wskaźnik reputacji Premium Brand, który przyjmuje wartości od 1 do 100 punktów. Wynik na poziomie minimum 60 punktów kwalifikuje podmiot do uzyskania tytułu Miasta Wojewódzkiego Wysokiej Reputacji Premium Brand 2019.

Źródło:portalsamorzadowy.pl

x

Zobasz także

Billboardy znikną z centrum

W tzw. ścisłym centrum Poznania ma nie być dużych reklam – zakłada projekt uchwały krajobrazowej, ...

Rusza 13. Fasada Roku

Zaczęła się rywalizacja o prestiżowy tytuł Fasada Roku 2019, premię w wysokości 10 000 zł ...

Rating wciąż na poziomie A-

Jak informuje epoznan.pl agencja ratingowa Fitch Ratings potwierdziła międzynarodowe długoterminowe ratingi dla Poznania „A-”. Oznacza ...

Niemcy chcą niższych czynszów

Dziesiątki tysięcy osób protestowały w sobotę w Niemczech przeciwko rosnącym czynszom i niedoborowi mieszkań. Demonstracje ...

KE wspomoże nasz szpital

Na początku 2021 roku gotowe ma być Wielkopolskie Centrum Zdrowia Dziecka (WCZD) w Poznaniu. Jego ...