26 marca zakończą się prace na ul. Mielżyńskiego – a już następnego dnia, 27 marca, ekipy MPK przeniosą się na ul. Fredry. Trasy zmieni siedem linii tramwajowych dziennych oraz linia nocna i zawieszone zostanie kursowanie linii nr 20. Na węźle Okrąglak trwa wymiana zwrotnic. Do 26 marca zaplanowano prace od strony ul. Mielżyńskiego, które polegają na wymianie nawierzchni stalowej i przytwierdzeń, udrożnieniu odwodnienia oraz wymianie napędów. Jednocześnie wymieniane są szyny łukowe przy placu Wielkopolskim.
– Były to najbardziej wyeksploatowane elementy infrastruktury torowo-sieciowej na całej trasie od Okrąglaka do ronda Śródka – wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego. – Dużym zużyciem charakteryzują się również zwrotnice na węźle Okrąglak od strony ul. Fredry, których wymiana jest planowana w następnej kolejności. Wszystkie te prace są niezbędne przed rozpoczęciem planowanej przebudowy ul. Święty Marcin, kiedy to trasa z centrum na Śródkę stanie się jedną z tras objazdowych. Prowadzone obecnie prace ograniczą konieczność podejmowania interwencyjnych napraw na tym odcinku podczas przebudowy ul. Św. Marcin.
27 marca rozpocznie się kolejny etap prac – wymiana zwrotnic od strony ul. Fredry (nawierzchnia stalowa i napędy). Prace te potrwają do 9 kwietnia.
Jak informuje Miejski Inżynier Ruchu, w związku z prowadzonymi pracami, w dniach od 27 marca do 9 kwietnia br. zamknięty dla ruchu będzie fragment ul. Fredry przy skrzyżowaniu z ul. Mielżyńskiego. Objazd wytyczono ul. Kościuszki, al. Niepodległości, ul. Libelta, pl. C. Ratajskiego.
Zmieniona zostanie także organizacja transportu publicznego.