Ukraina

Remonty torowisk w 2017 roku

Miasto Poznań w 2017 roku zainwestuje 24 mln zł w infrastrukturę torowo-sieciową. W tym roku zaplanowanych jest 16 modernizacji. Pierwszy z przewidzianych remontów – torowiska na ul. Mielżyńskiego – rozpocznie się w połowie marca. – Zaplanowane prace remontowe oraz modernizacyjne są niezbędne. Mają przede wszystkim poprawić bezpieczeństwo i niezawodność funkcjonowania komunikacji zbiorowej. Przez wiele lat torowiska nie były remontowane, nadrabiamy zaległości – mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM. – Jednostki miejskie koordynują prace tak, by wykorzystać zamknięcie na wykonanie jak największej liczby prac różnego zakresu.
Duża skala i zakres zaplanowanych remontów wynika z priorytetowego traktowania transportu publicznego przez władze miasta. Konsekwencją tego podejścia jest nacisk na dbałość o stan infrastruktury, która warunkuje jakość podróży.
W 2014 roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej przeznaczono 2,9 mln zł, w 2015 roku na prace przeznaczono 13 mln zł, a w 2016 roku – 22 mln zł. W 2017 roku na odnowę torowisk i infrastruktury energetycznej zarezerwowano 24 mln zł.
Działania zostały zaplanowane tak, aby były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców i pasażerów transportu publicznego. W miarę możliwości, w jednym terminie będą wykonywane wszystkie prace mające wpływ na funkcjonowanie komunikacji na jednej trasie. Tak będzie m.in. w przypadku prac na trasie na Połabską, czy też na ul. Królowej Jadwigi. Dodatkowo, w trakcie zamknięcia ul. Królowej Jadwigi, na Górnej Wildzie wykonane zostaną przystanki wiedeńskie Różana (w obu kierunkach).
– Dzisiaj przedstawiamy zmianę organizacji ruchu tylko dla pierwszego remontu, kolejne będą przedstawiane na bieżąco, przed kolejnymi pracami – mówi Piotr Snuszka, dyrektor ZTM.
Pierwszy z przewidzianych na ten rok remontów rozpocznie się w połowie marca na skrzyżowaniu ul. Fredry i Mielżyńskiego oraz pl. Wielkopolskim. Następnie odnowione zostaną także m.in. fragmenty torowisk na ul. Królowej Jadwigi, 28 Czerwca 1956r., Dąbrowskiego (po otwarciu dla ruchu tramwajowego ulic Zwierzynieckiej i Kraszewskiego), a także węzeł Bałtyk.
– Węzeł Bałtyk był wykorzystywany podczas objazdów. Doszło do zużycia szyn i dlatego będą wymieniane – mówi Łukasz Łochowicz, kierownik Wydziału Utrzymania Torów i Dróg MPK.
– Zależy nam, aby komunikacja miejska w czasie remontów została zorganizowana w taki sposób, aby prace były jak najmniej dokuczliwe dla pasażerów – mówi Henryk Spychalski, zastępca dyrektora ZTM ds. publicznego transportu zbiorowego. – Na czas remontu na ul. Mielżyńskiego zmienione zostaną trasy pięciu linii tramwajowych, uruchomiona zostanie dodatkowa linia z Zawad na pl. Wielkopolski. Jedynie w niedzielę, 12 marca, zamiast dodatkowej linii tramwajowej uruchomiona zostanie linia autobusowa „za tramwaj”.
Od 12 do 26 marca prowadzone będą prace torowo-sieciowe na ul. Mielżyńskiego oraz łuku przy pl. Wielkopolskim. Tramwaje linii nr 3, 4, 8, 17, 20 będą kursować zmienionymi trasami. Aby ułatwić dojazd z ronda Śródka do centrum uruchomiona zostanie linia tramwajowa nr 28.

– Torowisko na ul. Mielżyńskiego jest w fatalnym stanie. Konieczna jest wymiana zwrotnic i napędów, a także wymiana szyn łukowych przy pl. Wielkopolskim. 12 marca przeprowadzane będą prace przygotowawcze – mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik prasowy ZTM.
W niedzielę 12 marca, z uwagi na prace przygotowawcze dla uruchomienia linii wahadłowej nr 28, kursować będzie autobus „za tramwaj” T28. Autobusy linii T28 będą kursować co 10 minut na trasie rondo Śródka – pl. Wielkopolski (przystanek początkowy na pl. Wielkopolskim zlokalizowany będzie od strony bramy do ulicy Masztalarskiej). Tramwaj linii nr 28 będzie kursować od 13 do 26 marca.
Podczas remontu na ul. Mielżyńskiego jako tramwaj dwukierunkowy, wykorzystywany będzie Moderus Beta – mówi Marek Grzybowski, dyrektor ds. technicznych MPK.
Ze Śródki do ścisłego centrum miasta pasażerowie będą mogli dojechać również autobusami. Do przystanku Małe Garbary (przy skrzyżowaniu ulic Garbary i Estkowskiego) z ronda Śródka zawiozą pasażerów autobusy linii nr 67, 83 oraz 911.
Na węźle Małe Garbary będzie można się przesiąść m.in. na autobus linii nr 51 (który pojedzie Solną, al. Niepodległości do przystanku Poznań Główny); nr 60 (kursujący ul. Solną do przystanku Nowowiejskiego i dalej na Strzeszyn) lub linii nr 63 (pojedzie ul. Solną, al. Niepodległości, przez rondo Kaponiera na Górczyn).
Z przystanku Małe Garbary będzie można też dojechać autobusami linii nr 74 i 90 w kierunku przystanków Grobla i Plac Bernardyński.
– Żeby umożliwić dojazd do placu Wielkopolskiego, 12 marca zamontujemy na placu rozjazd nakładkowy. Natomiast 13 marca przystąpimy do prac torowych na ul. Mielżyńskiego, polegających na wymianie zwrotnic zlokalizowanych na węźle Okrąglak – mówi Marek Grzybowski. – Prace będą polegać na wymianie nawierzchni stalowej i przytwierdzeń, udrożnieniu odwodnienia oraz wymianie napędów. Jednocześnie w tym sam czasie wymienimy szyny łukowe przy placu Wielkopolskim, od strony ulicy 23 Lutego. Ten etap prac zakończy się 26 marca. Od 27 marca przejdziemy do realizacji wymiany zwrotnic od strony ul. Fredry, nawierzchni stalowej i napędów. Prace te zostały skoordynowane z wykonywanymi w tym samym czasie robotami Aquanetu. Etap ten zakończy się w 9 kwietnia.

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...