Ukraina

Ruszyła budowa tunelu pod Czechosłowacką

Poznańskie Inwestycje Miejskie wystartowały 20 września z budową tunelu i nowego układu drogowego w ciągu ul. Czechosłowackiej. Za rok nie trzeba będzie już stać w korku na zamkniętym przejeździe kolejowym. Do tego czasu trzeba będzie jednak jeździć objazdami. Ponad rok temu ruszyły prace na trasie kolejowej do Wrocławia. Wykorzystując tę kolejową inwestycję miasto chce przebudować dotychczasowy przejazd dla samochodów przy stacji Poznań Dębiec. Rozstrzygnięto już przetarg i prace ruszyły 20 września. W ich efekcie wyremontowana zostanie ul. Czechosłowacka na odcinku od skrzyżowania z ul. Modrzewiową do skrzyżowania z ul. Łozową. Natomiast w miejsce przejazdu kolejowego powstanie tunel dla samochodów.
– Dzięki tej inwestycji zlikwidujemy korki oraz poprawimy bezpieczeństwo dla kierowców i pieszych – mówił Kazimierz Skałecki, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, które zrealizują przedsięwzięcie.
Przebudowa ul. Czechosłowackiej, której wykonawcą jest firma STRABAG polegać będzie na budowie tunelu dla ruchu samochodowego pod torami kolejowymi, częściowej wymianie infrastruktury podziemnej, wzmocnieniu i wymianie nawierzchni ulicy Czechosłowackiej wraz z przebudową skrzyżowań oraz na budowie sygnalizacji świetlnych.
Całkowity koszt inwestycji wynosi 75 mln zł, a zakończenie robót przewidywane jest na 30 listopada 2015 roku. Budowa tunelu pod samym torowiskiem kolejowym zrealizowana będzie przez wykonawców wybranych przez PKP, ten odcinek koleje sfinansują ze swoich funduszy.

Organizacja ruchu

W sobotę 20 września całkowicie zamknięto ulicę Czechosłowacką na odcinku od skrzyżowania z ul. Świerkową do skrzyżowania z ul. Łozową. Ruch kołowy odbywał się będzie objazdem ulicami: Górecką, Jesionową, Opolską, 28 Czerwca 1956 r., Dolną Wildą zgodnie z oznakowaniem. Możliwy będzie dojazd do posesji dla mieszkańców zamkniętego odcinka ulicy oraz będzie utrzymany przejazd poprzeczny przez ul. Czechosłowacką w ciągu ulic Opolskiej i 28 Czerwca 1956 r. Dojazd do dworca PKP Dębiec będzie możliwy ulicami: Opolską, Jaśminową, Rydzyńską.
Ruch pieszy na ul. Czechosłowackiej odbywać się będzie udostępnionym chodnikiem tymczasowym, którego usytuowanie będzie się zmieniać w zależności od zaawansowania robót. Komunikacja autobusowa kursować będzie według rozkładu opracowanego przez ZTM.

Remont na kolei wciąż trwa

Modernizowane 32 km z Poznania do Czempinia to jeden z etapów remontów mających przyspieszyć podróż między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska.
– Przebudowujemy znajdujące się na trasie obiekty inżynieryjne, a także stawiamy nowe – mówi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego Polskich Linii Kolejowych S.A., inwestora przedsięwzięcia.
Oprócz nowego torowiska, po którym pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, całkowicie przebudowane zostaną stacje w Czempiniu, Mosinie, Luboniu i Puszczykówku, a także przystanki osobowe w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Puszczykowie i Poznaniu Dębcu. Powstaną też ekrany akustyczne, przejazdy kolejowe, przejścia dla zwierząt i wiadukty kolejowe. Całość prac ma zakończyć się w 2015 roku i pochłonie ponad 940 mln zł.

Ĺšródło: Poznański Biuletyn Miejski

x

Zobasz także

Miliard z KPO dla gmin

Blisko 870 mln zł z KPO na sporządzenie planów ogólnych w gminach. Wkrótce nabór wniosków ...

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...