Od soboty 7 listopada ulicą Winogrady można jeździć w obie strony. Zakończyła się zasadnicza część robót drogowych. Po przebudowie ulicy Winogrady torowisko tramwajowe znajduje się na środku ulicy, zatopione na przemian w asfalcie, albo w trawiastym dywaniku. Kierowcy do swojej dyspozycji mają dwie jednokierunkowe jezdnie wyłożone tzw. cichą nawierzchnią. W celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów MPK przy przystankach powstały wysepki połączone bezpośrednio z chodnikiem. Wysepki zostały oddzielone od krawędzi jezdni wysokim krawężnikiem. Samochody muszą więc je omijać i przejeżdżać przez torowisko po odjeździe tramwaju, o czym kierowców będą informować sygnalizacje świetlne usytuowane przed przystankami tramwajowymi. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa będą również mieć sygnalizacje świetlne na wlotach głównych ulic poprzecznych. Sygnalizacje świetlne powstaną między innymi na skrzyżowaniach z ulicami Murawa, Za Cytadelą, Zagonową, Gronową.
Inwestycja kosztowała 100 mln zł.
Wykonawcy nie zeszli jednak całkowicie z placu budowy. Mają jeszcze do odbudowania m.in. uliczki przyległe do ul. Winogrady uszkodzone przez sprzęt pracujący na głównej inwestycji. Oficjalny termin zakończenie przebudowy ulicy Winogrady upływa 30 listopada 2009 roku. BKK