Ukraina

Wznowienie prac remontowych na Ogrodach

Miasto Poznań rozpoczyna dziś realizację opracowanego planu działań naprawczych na skrzyżowaniu Dąbrowskiego-Przybyszewskiego-Żeromskiego. Działania te mają na celu zapewnienie w pierwszym rzędzie jak najszybszego przywrócenia pełnego funkcjonowania transportu zbiorowego, a w następnej kolejności pełnej przejezdności i funkcjonalności całego węzła drogowego.
Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie z dniem 28 czerwca 2016 r. odstąpiły skutecznie od umowy z dotychczasowym generalnym wykonawcą spółką Balzola z przyczyn leżących wyłącznie po jego stronie.
– Z dniem 11 lipca przejęliśmy plac budowy, a 13 lipca przejęliśmy dokumentację geodezyjną inwentaryzacji wykonanych dotychczas robót – mówi Paweł Śledziejowski, prezes PIM.Wykorzystując potencjał poznańskiego MPK firmie tej jako jednostce miejskiej, dla przypomnienia będącej także dzierżawcą całej miejskiej infrastruktury torowo-sieciowej, zlecono rozpoczęcie pilnych prac specjalistycznych leżących w zakresie jej wysokich kompetencji. Prace te dotyczą uzupełnienia infrastruktury torowo-sieciowej oraz jej sterowania o brakujące elementy.
– Roboty wykonywane przez MPK w obrębie torowiska tramwajowego będą polegać głównie na wykonaniu elementów infrastruktury torowo-sieciowej na wschodniej części węzła tj. od strony centrum miasta – podsumowuje Wojciech Tulibacki, prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.W zakresie planowanych przez nas prac jest zapewnienie przejezdności torowiska na linii wschód-zachód, układy napędów i sterowania zwrotnic, a także wykonanie sieci trakcyjnej i kabli trakcyjnych.
Realizacją tych robót zajmą się sprawdzeni przez MPK wykonawcy, także podwykonawcy dotychczasowego generalnego wykonawcy. Zakładany czas trwania tych robót to ok. 50 dni.
– Równolegle PIM ogłasza postępowanie przetargowe na wykonanie pozostałych prac budowlanych w obrębie węzła – dodaje prezes Paweł Śledziejowski. – Ich ogólny zakres obejmować będzie: dokończenie prac ziemnych, czyli znaną już wymianę gruntu oraz odtworzenie brakujących warstw konstrukcyjnych jezdni i chodników, odtworzenie i uzupełnienie fragmentu torowiska w ul. Przybyszewskiego wraz z połączeniem go z nowo wybudowanym na samym węźle, ułożenie nawierzchni twardolanej oraz warstwy ścieralnej, wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz docelowej sygnalizacji świetlnej. Prace będą częściowo prowadzone i w całości skoordynowane z równoległymi pracami MPK.
Od firmy Balzola Poznańskie Inwestycje Miejskie dochodzić będą kar umownych za niewywiązanie się z umowy, szacowanych na ok. 4 mln zł. Spółka zamierza wyegzekwować je z nie zapłaconych jeszcze wykonawcy faktur oraz gwarancji bankowej.
– Zabieramy się ostro do pracy – kwituje prezes Wojciech Tulibacki – tak, aby zmieścić się w przewidywanym terminie ich realizacji i jak najszybciej przywrócić ruch tramwajowy w relacji Ogrody-Most Teatralny.
Dla złagodzenia przedłużających się uciążliwości związanych z remontem skrzyżowania, poznańskie MPK – w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego – zapewni komunikację tramwajową na odcinku od ul. Janickiego do Mostu Teatralnego, którą obsłużą tramwaje dwukierunkowe. Od soboty zamknięte zostaną bowiem dla ruchu tramwajowego ul. Zwierzyniecka i Kraszewskiego.
Rozwiązanie to powinno znacznie usprawnić i skrócić przejazdy do i z centrum miasta.

x

Zobasz także

Miliard z KPO dla gmin

Blisko 870 mln zł z KPO na sporządzenie planów ogólnych w gminach. Wkrótce nabór wniosków ...

Czy w Koninie będą atomówki

Bruksela stawia na całkowitą dekarbonizację sektora energetycznego do 2040 roku i praktyczne wyeliminowanie generacji z ...

Olbrzymi hotel nad Maltą

Wielki i długi na 150 metrów hotel w poprzek stoku nad Jeziorem Maltańskim w Poznaniu ...

Miasto kupiło kino

Kino Pionier ma zostać kupione przez miasto – zdecydowali radni Szczecina. To jedno z najstarszych ...

Nie chcą rozbiórki GH Malta

  Trzy podmioty zaskarżyły pozwolenie na zburzenie centrum handlowego w Poznaniu. Zgodę, na wniosek właściciela, ...