Ukraina

Zimą taniej

Zima pora niewesoła – mówią zgodnie deweloperzy. Obecna sytuacja na rynku nieruchomości wymusza poszukiwania różnych sposobów na skuteczną sprzedaż mieszkań czy domów. Do swoich inwestycji zachęcają oni upustami czy funkcjonalnymi dodatkami. Tworzą nawet specjalne programy skierowane np. do inwestorów. Oferty świąteczne, noworoczne i zimowe. Deweloperzy nie zasypiają gruszek w popiele i wciąż szukają nowych dróg dotarcia do potencjalnych klientów. Promocja zimowa inwestycji o nazwie Elite Garbary Residence oznacza 5 wybranych apartamentów w cenie 9900 brutto za m kw. Cena mieszkania w tej luksusowej inwestycji poza promocją jest nawet o kilka tysięcy wyższa. Deweloper szuka też innych, niestandardowych sposobów dotarcia do klientów.
– Byliśmy między innymi sponsorem Mediations Biennale, największego międzynarodowego biennale sztuki współczesnej w Polsce, które odbyło się w Poznaniu w październiku. Ekskluzywność naszego projektu doskonale koresponduje z wyjątkowym charakterem prezentowanych tam realizacji artystycznych – mówi Amit Mor, dyrektor ds. marketingu projektu Elite Garbary Residence.
Podobnie jak w Elite noworoczna oferta wygląda u włoskiego inwestora – Verona Building, który przy ulicy Garbary realizuje apartamentowiec w południowym stylu – Casa Verona. Tutaj 10 wybranych przez dewelopera apartamentów można kupić po 7 tys. zł netto za m kw. Są to głównie lokale znajdujące się na pierwszym i drugim piętrze budynku. Do każdego apartamentu w Casa Verona przynależy również balkon. Akcja potrwa do końca lutego lub wyprzedania promocyjnych apartamentów. Jak podkreśla włoski inwestor, promocja to z jednej strony ukłon w stronę klientów, którzy w obecnej sytuacji mogą mieć problemy z uzyskaniem wysokiego kredytu hipotecznego, a z drugiej świąteczna oferta, dzięki której łatwiej można spełnić marzenie o komfortowym mieszkaniu.
Inną strategię przyjął Nickel Development i swoją ofertę kieruje obecnie głównie do inwestorów oraz studentów. W Poznaniu jest ponad 100 tysięcy żaków, a wielu z nich to osoby przyjezdne. Zamiast wynajmować mieszkanie, mogą oni je kupić u tego dewelopera na promocyjnych warunkach, czyli z kilkuprocentowym rabatem.
– Wśród studentów szczególnym zainteresowaniem cieszą się mieszkania w Zaułku Piątkowskim, przy akademikach na ulicy Piątkowskiej i w budynkach Mały i Duży na osiedlu Lotnictwa Polskiego – mówi Ewa Bujak, koordynator Public Relations w Nickel Development. Pomysł się sprawdza, gdyż część mieszkania młody właściciel może podnająć i „zarobić” na czynsz lub ratę kredytu zaciąganego najczęściej przez rodziców. Nickel Development przygotował także specjalną ofertę dla inwestorów, którzy obecnie kupują np. kilka mieszkań pod wynajem. W ten sposób zarabiają oni na ratę kredytu, a mieszkanie staje się długoterminową inwestycją.
Przemawiającą do wyobraźni promocję przygotowała firma Skaland, która w podpoznańskich Kamionkach buduje osiedle funkcjonalnych domów jednorodzinnych. Decydując się na dom na Osiedlu Sosnowym, możemy liczyć na prezent w postaci dodatkowej gotówki.
– Dla klientów najważniejsza jest cena. Dlatego jakiś czas temu obniżyliśmy cenę naszych domów oraz dołożyliśmy dodatkowe wyposażenie w postaci m.in. rolet zewnętrznych, alarmu, czy okien w kolorze dębu. Dodatkowo wychodząc naprzeciw oczekiwaniom ogłosiliśmy zimową promocję. Każdy, kto zakupi u nas dom otrzyma teraz do ręki 20 tysięcy złotych – mówi Maciej Maciejewski z firmy Skaland.
Zimową promocję można także spotkać w firmie Kalbud Deweloper, która w Rokietnicy realizuje obecnie drugi etap osiedla Kalinowego. Cena mieszkań pozostała bez zmian – zaczyna się od 3990 zł netto za m kw. Jednak deweloper do każdego zakupionego lokum oferuje funkcjonalny bonus.
– Wszystkie osoby, które zakupią u nas mieszkanie w zimowym okresie, otrzymają bezpłatnie miejsce parkingowe na wyłączność. Normalna cena za miejsce parkingowe w drugim etapie wynosi 10 tys. zł – mówi Tomasz Wnuk, dyrektor ds. sprzedaży w Kalbud Deweloper.
Jak widać, deweloperzy są na zimę dobrze przygotowani. Przy sytuacji, jaka panuje obecnie na rynkach finansowych, atrakcyjna promocja może być języczkiem u wagi, który zdecyduje o wyborze domu przez klienta.

x

Zobasz także

Krach domków jednorodzinnych

Tak słabych danych na temat budowy domów jednorodzinnych nie było od 17 lat. Polacy w ...

Czas na rewitalizację

W Polsce w regionalnych programach unijnych na lata 2021-2027 jest 944 mln euro (czyli 4,1 ...

Ochrona nie tylko najemcy

Lewica jest za utrzymaniem obecnych przepisów chroniących lokatorów, mimo zdarzających się sytuacji wykorzystywania stanu prawnego ...

Więcej lokali socjalnych

Rząd ustanowił program, którego celem jest wzmacnianie poziomu integracji społecznej osób i rodzin znajdujących się ...

Społeczna agencja najmu

W Dąbrowie Górniczej w ramach rządowego pilotażu powstaje jedna z pierwszych w Polsce tzw. społecznych ...