Ukraina

Znów nie sprzedano starego PKS

Na poniedziałek 16 grudnia zaplanowany był drugi przetarg terenu po starym dworcu PKS w Poznaniu z ceną wywoławczą 98 mln 747 tys. zł. Do licytacji jednak nie doszło, bo znów nikt nie wpłacił wadium. Pierwszy przetarg na teren po zamykanym dworcu autobusowym odbył się 18 października. Wówczas cena wywoławcza wynosiła nieco ponad 116 milionów złotych. Ale chętnych zabrakło. Na poniedziałek planowano kolejną licytację, a cenę wywoławczą obniżono o 15 proc. Jednak ponownie nikt nie wpłacił wadium. Dorota Duda-Mosielska, rzeczniczka PKS Poznań wyjaśnia, że spółka zapozna się z raportem pośrednika nieruchomości – firmy Jones Lang LaSalle, która ma bardzo duże doświadczenie w tej kwestii – i zobaczy, jaką będzie miał dla niej rekomendację. Opcje są dwie: trzeci przetarg lub rozpoczęcie negocjacji z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi nabyciem gruntu. Decyzją o tym, która z tych opcji jest lepsza, będzie podejmować główny akcjonariusz PKS, czyli miasto Poznań. Informację podał portal epoznan.pl
Przed ogłoszeniem przetargu, na przełomie 2012 i 2013 roku terenem PKS interesowało się pięć firm z polskim i zagranicznym kapitałem. Aby zwiększyć zainteresowanie inwestorów PKS przygotował koncepcję zagospodarowania terenu. Zakłada ona, że mogą pojawić się w tym miejscu trzy wieżowce (dwa po 85 metrów oraz jeden 116-metrowy), a także trzy niższe obiekty (25-metrowe). Koncepcja przygotowana przez Pracownię Architektoniczną Grzegorza Czerwińskiego zakłada funkcje apartamentowo-mieszkaniowe, handlowo-usługowe oraz biurowe. W podziemiach obiektów ma się znaleźć parking na około 1200 samochodów.
Poznańskiemu PKS-owi bardzo zależy na sprzedaży gruntu. Pieniądze ze sprzedaży pozwolą na wykup pomieszczeń w Zintegrowanym Centrum Komunikacyjnym, a także na unowocześnienie taboru.
Tymczasem trwa procedura zakładająca wymianę gruntów pomiędzy miastem i PKP SA. Dzięki niej miasto ma nabyć m.in. działkę przy ulicy Roboczej (z wieżą ciśnień). W uzasadnieniu do projektu zarządzenia prezydenta miasta Poznania czytamy: „Miasto Poznań nabywa ww. nieruchomość z przeznaczeniem pod realizację zaplecza administracyjno-serwisowego PKS Poznań SA”.
Przeciw lokalizacji bazy przy ulicy Roboczej protestowali mieszkańcy tej ulicy. Tłumaczyli, że zrobi się tutaj niebezpiecznie przez większe natężenie ruchu autobusów, a dodatkowo będzie tu większy hałas. Decyzja na temat lokalizacji bazy jeszcze nie zapadła.
– Nawet jeśli baza miałaby zostać zlokalizowana przy Roboczej, mieszkańcy nie mają się czego obawiać. Prowadzone są rozmowy mające na celu wydzierżawienie terenu przy ZCK na parking dla autobusów i wówczas do naszej bazy nie musiałyby zjeżdżać wszystkie autobusy. Na terenie przy Roboczej nocowałoby maksymalnie 25 naszych pojazdów – zaznacza Duda-Mosielska.
Jeśli baza zostanie zlokalizowana przy Roboczej, na pewno droga zostanie zmodernizowana. Swoje działania zapowiadają osiedlowi radni. – Rada Osiedla Wilda podejmie starania, by ruch autobusów przenieść na drogi wewnętrzne przy Wolnych Torach i tym samym uchronić mieszkańców przed niedogodnościami związanymi ze zwiększonym znacznie ruchem autobusów na ul. Roboczej i Przemysłowej – wyjaśniają radni z Wildy.

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...