Ukraina

Będą nowe przeprawy

Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zdradza, gdzie w przyszłości planowane są nowe przeprawy przez Wartę w naszym mieście.
Budowa nowego mostu to gigantyczne wyzwanie logistyczne, ale przede wszystkim finansowe, dlatego oczywiste jest, że podjęcie decyzji o rozpoczęciu budowy musi być poprzedzone szeregiem analiz. Jak zdradza Mariusz Wiśniewski, w pierwszej kolejności konieczne jest zadbanie o już istniejące mosty w naszym mieście. Most Lecha doczekał się niedawno nowej nitki, ale na modernizację czeka most Chrobrego. Ta inwestycja ma się odbyć w ciągu kilku najbliższych lat.

Na liście mostów do zrealizowania w przyszłości jest m.in. „most winogradzki”. Powstałby w rejonie skrzyżowania ulic Winogrady z Szelągowską i pozwolił dostać się przez Wartę na ulicę Hlonda. – Jego budowę w dalszej przyszłości „widzi” powstający obecnie projekt II etapu budowy linii tramwajowej na Naramowice od Małych Garbar w kierunku pętli Wilczak – zaznacza Wiśniewski. – Proponowane rozwiązania drogowe i tramwajowe skrzyżowania ulic Szelągowskiej i Winogrady będą pozwalały, aby przyszłym mostem mógł pojechać również tramwaj – dodaje.

Jeszcze istotniejszym mostem dla Poznania jest ten, który domknąłby północną nitkę I ramy komunikacyjnej. Połączyłby ulicę Północną z ulicą Hlonda. – W tej chwili powstaje koncepcja techniczna tego przedsięwzięcia – tłumaczy Wiśniewski. Jego zdaniem budowa tego mostu odciąży od ruchu samochodowego Stare Miasto i tzw. Trasę Solną. To pozwoliłoby m.in. na odtworzenie dawnego Rynku Śródeckiego.

Ale to nie koniec. – W znacznie dalszym ujęciu byłyby budowy mostów w ramach południowego odcinka III ramy oraz jej północnego przebiegu. W tych przypadkach trzeba obserwować jednak przyszły ruch w mieście. Warto pamiętać nie tylko o poszerzonym obecnie odcinku autostrady, w tym po 3 pasy na moście autostradowym, ale przede wszystkim o planowanym w ciągu kilku lat przez Powiat Poznański, przy wsparciu Państwa, moście Czapury-Luboń, co zapewne zdejmie część ruchu w południowej części Poznania. Z kolei jeśli chodzi o najbardziej wysuniętą na północ część naszego miasta, istotną kwestią jest ujęta w planach budowa północnej obwodnicy Poznania (poza jego granicami), co rzecz jasna popieramy. Tu kluczowym podmiotem są m.in. Samorząd Województwa i Powiat. Wsparcie Państwa będzie równie ważne – podkreśla.
Źródło:epoznan.pl

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...