Będą nowe przeprawy

Zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski zdradza, gdzie w przyszłości planowane są nowe przeprawy przez Wartę w naszym mieście.
Budowa nowego mostu to gigantyczne wyzwanie logistyczne, ale przede wszystkim finansowe, dlatego oczywiste jest, że podjęcie decyzji o rozpoczęciu budowy musi być poprzedzone szeregiem analiz. Jak zdradza Mariusz Wiśniewski, w pierwszej kolejności konieczne jest zadbanie o już istniejące mosty w naszym mieście. Most Lecha doczekał się niedawno nowej nitki, ale na modernizację czeka most Chrobrego. Ta inwestycja ma się odbyć w ciągu kilku najbliższych lat.

Na liście mostów do zrealizowania w przyszłości jest m.in. „most winogradzki”. Powstałby w rejonie skrzyżowania ulic Winogrady z Szelągowską i pozwolił dostać się przez Wartę na ulicę Hlonda. – Jego budowę w dalszej przyszłości „widzi” powstający obecnie projekt II etapu budowy linii tramwajowej na Naramowice od Małych Garbar w kierunku pętli Wilczak – zaznacza Wiśniewski. – Proponowane rozwiązania drogowe i tramwajowe skrzyżowania ulic Szelągowskiej i Winogrady będą pozwalały, aby przyszłym mostem mógł pojechać również tramwaj – dodaje.

Jeszcze istotniejszym mostem dla Poznania jest ten, który domknąłby północną nitkę I ramy komunikacyjnej. Połączyłby ulicę Północną z ulicą Hlonda. – W tej chwili powstaje koncepcja techniczna tego przedsięwzięcia – tłumaczy Wiśniewski. Jego zdaniem budowa tego mostu odciąży od ruchu samochodowego Stare Miasto i tzw. Trasę Solną. To pozwoliłoby m.in. na odtworzenie dawnego Rynku Śródeckiego.

Ale to nie koniec. – W znacznie dalszym ujęciu byłyby budowy mostów w ramach południowego odcinka III ramy oraz jej północnego przebiegu. W tych przypadkach trzeba obserwować jednak przyszły ruch w mieście. Warto pamiętać nie tylko o poszerzonym obecnie odcinku autostrady, w tym po 3 pasy na moście autostradowym, ale przede wszystkim o planowanym w ciągu kilku lat przez Powiat Poznański, przy wsparciu Państwa, moście Czapury-Luboń, co zapewne zdejmie część ruchu w południowej części Poznania. Z kolei jeśli chodzi o najbardziej wysuniętą na północ część naszego miasta, istotną kwestią jest ujęta w planach budowa północnej obwodnicy Poznania (poza jego granicami), co rzecz jasna popieramy. Tu kluczowym podmiotem są m.in. Samorząd Województwa i Powiat. Wsparcie Państwa będzie równie ważne – podkreśla.
Źródło:epoznan.pl

x

Zobasz także

Firma z Belgii inwestuje

BPI Real Estate Poland oraz Revive chcą połączyć siły na poznańskim rynku nieruchomości. Belgijscy deweloperzy ...

Baśniowy Stary Rynek

Poznań znalazł się na liście najbardziej baśniowych miast Europy. Dziennikarze „The Mirror” zwrócili szczególną uwagę ...

Miasto jest wypłacalne

Agencja Fitch Ratings potwierdziła międzynarodowe długoterminowe ratingi dla Miasta Poznania dla zadłużenia w walucie zagranicznej ...

Nowe parkingi w centrum

Dwa nowe parkingi powstały w centrum Poznania na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich. Parking pod Iglicą ...

Pętla przy Unii Lubelskiej

Pięć miesięcy przed zakładanym terminem pierwsze tramwaje dowiozą pasażerów do nowej pętli przy ul. Unii ...