Ukraina

Deweloperskie społeczności

Aktualności z budowy, zdjęcia gotowych mieszkań, informacje z życia firmy. Poznańscy deweloperzy bardzo aktywnie rozwijają marketing internetowy poprzez tworzenie profili na portalach społecznościowych. W ten sposób reklamują swoje inwestycje, ale też tworzą wizerunek i komunikują się ze swoimi obecnymi i przyszłymi klientami. Najpopularniejszym serwisem wykorzystywanym do takich form promocji jest Facebook, głównie ze względu na jego ogromną popularność wśród polskich internautów. Dlatego wiele firm z różnych branż ma swoje profile właśnie na tym portalu. Również deweloperzy wpisują się w ten trend. Taka strona, czy też fachowo mówiąc fan page, to dobre miejsce, by pochwalić się swoimi osiągnięciami, otrzymanymi nagrodami i podzielić się informacjami z życia firmy. To także sposób, by poznać opinię potencjalnych nabywców na temat realizowanych projektów. Klienci również coraz chętniej śledzą takie strony, bo łatwo na nich znaleźć informację o zniżkach, promocjach i specjalnych ofertach sprzedaży.

Znajomy klient

Dzięki obecności w serwisie społecznościowym firma ma ułatwiony kontakt z klientem. Traktuje go bardziej jak znajomego niż partnera biznesowego, bowiem kontakt jest mniej oficjalny. Wśród poznańskich deweloperów na Facebooku można odnaleźć między innymi firmę Nickel Development, który oprócz galerii zdjęć swoich nieruchomości, zamieszcza również fotografie ciekawych miejsc, na przykład miast zbudowanych na skałach. Na „tablicy”, która stanowi przestrzeń do zamieszczania informacji, odnaleźć można również aktualne informacje o firmie, linki odnoszące się do branży czy konkursy, które aktywizują fanów.
Niektórzy inwestorzy zachęcają klientów do zapoznania się z ofertą w sposób mniej dosłowny, tworząc profile, które dotyczą nie tylko firmy, ale też szerszych zagadnień, na przykład urządzania wnętrz. Podpoznańskie Osiedle Rozalin zachęca do „mieszkania z radością”. Ze swoimi fanami dzieli się poradami na temat tego, jak urządzić dom dla rodziny z dziećmi lub jak sprawić, by wakacje trwały cały rok. Fani mają tam również szansę odpowiedzieć na posty i podzielić się swoją opinią. Jak ocenia Dawid Sztandera, prezes firmy Novum Plus, która buduje Osiedle Rozalin wiele osób poszukuje informacji o inwestycjach w internecie, dlatego firma stara się do nich docierać tą drogą. Opinie mieszkańców i przyszłych klientów są dla dewelopera bardzo ważne, dlatego chętnie organizuje na swym profilu ankiety, w których można wygrać nagrody. Dzięki temu inwestor ma pewność, że oferta jest zgodna z potrzebami zainteresowanych.
Osiedle Rozalin położone jest w Lusówku, tuż obok jeziora i lasu, dzięki czemu okolica jest wdzięcznym obiektem do fotografowania. W związku z tym na profilu osiedla można znaleźć również fotografie pobliskich lasów, łąk i jeziora. Deweloper zachęca także użytkowników portalu do zamieszczania swoich zdjęć i tworzenia galerii mówiących o okolicznej przyrodzie.

Tylko dla mieszkańców

Kilka osiedli proponuje profile zamknięte, dostępne tylko dla mieszkańców danej inwestycji. Wówczas stają się one miejscem wymiany uwag czy doświadczeń i zawierania nowych znajomości. Czasem sąsiadów łatwiej poznać w sieci niż na spacerze przed blokiem. Na takim profilu mieszkańcy mogą dyskutować na temat rozwoju osiedla, proponować swoje zmiany i włączać się w życie firmy. To bardzo ważne, by ludzie mieli możliwość decydowania o swym najbliższym otoczeniu. Dzięki takiemu rozwiązaniu bardziej doceniają firmę, która zbudowała ich dom oraz czują się potrzebni i mają wpływ na przyszłe decyzje i rozwój osiedla. Dzięki temu, że profil ma zamknięty charakter, mieszkańcy mogą swobodnie się wypowiadać, bez obaw, że ich posty zostaną przeczytane przez osoby postronne. Taki profil pełni wtedy rolę forum dyskusyjnego, ale panuje tu bardziej otwarta i przyjazna atmosfera. Użytkownicy mają również do dyspozycji więcej funkcji niż na standardowych forach. W ramach dyskusji na portalu społecznościowym mogą zorganizować własne aktywności i wydarzenia na osiedlu, umieszczać zdjęcia albo dodawać opisy, etc.
Nawet najbardziej konserwatywni deweloperzy zaczynają dostrzegać ogromny potencjał internetowej komunikacji z otoczeniem. Samo założenie profilu na Facebooku jest dziecinnie proste, jednak jego późniejsza obsługa to już bardziej złożona sprawa, trzeba bowiem wciąż o niego dbać, odpowiadać użytkownikom i aktualizować swoją „tablicę”. Jednak warto to robić, bo profil jest internetową wizytówką firmy. Dlatego coraz więcej klientów rozglądających się za idealną nieruchomością śledzi działania deweloperów na portalach społecznościowych.

x

Zobasz także

Światełko do Nieba

Światełkiem do Nieba zakończył się wczorajszy 32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz kolejny ...

KPO dla Polski

Polska otrzyma ponad 5 mld euro zaliczki z KPO w ramach REPowerEU. pozytywna ocena przez ...

Święto radości i wolności

Poznań to takie miasto, gdzie narodowcom nie udaje się zawłaszczyć ani tego, ani żadnego innego ...

Biedacy i bogacze

Ponownie ustalono 10 najzamożniejszych gmin w Wielkopolsce. Oto one: Suchy Las – dochód gminy w ...

Zapomniany poznaniak

Kasper Goski We wrześniu do Biura Rady Miasta wpłynęło sporo nazewniczych projektów uchwał. Wśród proponowanych ...