Ukraina

ZTM wyłoni operatora zarządzającego nową Kaponierą

Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczyna procedurę mającą wyłonić operatora zarządzającego nową Kaponierą. Modernizowane rondo Kaponiera to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Poznania służący pieszym, pasażerom transportu publicznego i kierowcom. Po zakończeniu przebudowy Kaponiera zyska nową jakość. Zagospodarowany przestrzenią handlowo-usługową zostanie poziom -2, powstanie przystanek tramwajowy na trasie PST, widoczna dla pasażerów będzie zabytkowa Kaponiera Kolejowa i uruchomiony zostanie podziemny parking. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu rozpoczyna procedurę mającą wyłonić operatora zarządzającego nową Kaponierą.
Celem postawionym przed operatorem będzie kompleksowe zarządzanie węzłem przesiadkowym, powierzchniami komercyjnymi i parkingiem, a także zminimalizowanie kosztów ponoszonych przez miasto na utrzymanie obiektu. Operator zadba o minimalizację kosztów eksploatacji oraz maksymalizację zysków.
ZTM liczy, że realizacja tego zadania nastąpi poprzez nawiązanie kontaktów biznesowych przez operatora z podmiotami ulokowanymi w sąsiedztwie węzła przesiadkowego, takimi jak: hotele, centra biznesowe, placówki kultury (CK Zamek, Opera), uczelnie wyższe czy Międzynarodowe Targi Poznańskie.
Nowa Kaponiera obejmie trzy poziomy (0, -1 i -2) o następujących funkcjonalnościach:
– publiczny transport zbiorowy,
– Punkt Obsługi Klienta ZTM,
– handel i usługi (sklepy i punkty usługowe),
– parking (248 miejsc postojowych)
– pomieszczenia techniczne,
– zabytkowa Kaponiera Kolejowa.
Węzeł przesiadkowy Kaponiera w liczbach to między innymi:
– 688 mkw. powierzchni komercyjnej na poziomie -1,
– 1.287 mkw. powierzchni komercyjnej na poziomie -2,
– 8.562 mkw. łącznej powierzchni parkingowej na obu poziomach,
– 345 mkw. powierzchni zabytkowej Kaponiery Kolejowej.
Nowa Kaponiera nie tylko zyska nowy wygląd, ale także w zdecydowany sposób ułatwi pasażerom korzystanie z usług transportu publicznego. Będzie możliwość szybkiej i wygodnej komunikacji pomiędzy przystankiem tramwajowo-autobusowym na powierzchni a tramwajowym na poziomie -2 dla linii funkcjonujących na przedłużeniu trasy PST do Dworca Zachodniego PKP. Na przystanku na powierzchni będą się zatrzymywały zarówno tramwaje, jak i autobusy, co także przyczyni się do szybszych oraz łatwiejszych przesiadek.
ZTM Poznań w pierwszej kolejności zaprosi podmioty zainteresowane pełnieniem funkcji operatora do negocjacji, a po ich zakończeniu część z tychże podmiotów zostanie zaproszona do złożenia ofert.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty dla miasta zostanie podpisana umowa z operatorem.

x

Zobasz także

Zamkną Most Dworcowy

Zapowiedziano remont ważnego torowiska. To dwa miesiące utrudnień również dla kierowców!   Zdjęcie ilustracyjne, archiwum ...

Co z działką przy Szkolnej

Radny Andrzej Rataj złożył interpelację w sprawie sytuacji i przyszłości zabytkowych zabudowań dawnego szpitala miejskiego ...

Woodrow i Foch uhonorowani

Uroczystość poświęcona pamięci 28. prezydenta Stanów Zjednoczonych – Thomasa Woodrowa Wilsona – odbyła się 2 ...

Budujemy Nasze Muzeum

Wmurowanie kamienia węgielnego pod Muzeum Powstania Wielkopolskiego Na placu budowy Muzeum Powstania Wielkopolskiego odbyła się ...

Rozbiórka Galerii Malta

Galeria Malta znika z miejskiego krajobrazu. Rozpoczęła się rozbiórka konstrukcji budynku W czwartek rozpoczęła się ...