Mimo zimy widać już pierwsze efekty przebudowy ulicy Winogrady. Zakończyły się prace związane z wymianą infrastruktury podziemnej. Drogowcy zaczęli budowę torowiska. Zgodnie z planem prace potrwają do końca listopada 2009 roku. Prace toczą się na całej długości ulicy Winogrady: od Szelągowskiej do Armii Poznań. Do tej pory zakończyła się budowa kanału sanitarnego wraz z przyłączami od ul. Armii Poznań do ul. Warzywnej i od Szelągowskiej do Przełajowej. Wykonana została kanalizacja deszczowa od ulicy Armii Poznań do Oziminy i od Szelągowskiej do Gromadzkiej, a wkrótce ruszą prace na odcinku od ul. Owsianej do Pasieki. Ustawione zostały nowe słupy oświetleniowe i ułożone okablowanie pod sygnalizacje świetlne. Obecnie od ulicy Armii Poznań na odcinku ok. 40 metrów trwają prace związane z montażem szyn.
Po zakończeniu prac na ulicy Winogrady torowisko będzie usytuowane na środku ulicy, zatopione na przemian w asfalcie, albo w trawiastym dywaniku. Do dyspozycji kierowców będą dwie jednokierunkowe jezdnie wyłożone tzw. cichą nawierzchnią. To nie jedyne zmiany w organizacji ruchu mające na celu znaczną poprawę komfortu życia mieszkańców i bezpieczeństwa użytkowników drogi. W celu poprawy bezpieczeństwa pasażerów MPK przy przystankach powstaną wysepki łączące się bezpośrednio z chodnikiem. Wysepki zostaną oddzielone od krawędzi jezdni wysokim krawężnikiem. Samochody będą więc musiały omijać je i przejeżdżać przez torowisko po odjeździe tramwaju, o czym kierowców będą informować sygnalizacje świetlne usytuowane przed przystankami tramwajowymi.
Światła zostaną również zainstalowane między innymi na skrzyżowaniach z ulicami Za Cytadelą, Murawą, Zagonową i Gronową.
W ramach przebudowy ulicy Winogrady powstanie także nowe oświetlenie, zostanie założona zieleń i ekrany akustyczne. Również rowerzyści zyskają sprawne połączenie z centrum miasta. Na ulicy Winogrady powstanie tzw. pas techniczny o szerokości ok. metra, wydzielonym specjalnie dla cyklistów. W rejonie przystanków tramwajowych ruch rowerowy zostanie oddzielony od ruchu pieszych i prowadzić będzie za wiatami przystankowymi.
Termin zakończenia prac budowlanych został wyznaczony na dzień 30 listopada 2009 roku.