Ukraina

Nowa obwodnica dla Poznania

W samo południe, 17 lipca 2009 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu podpisała umowę z firmą Skanska na budowę zachodniej obwodnicy miasta Poznania – odcinek w ciągu S11 Złotkowo-autostrada A2 (Głuchowo). Etap I ma długość długości 14,2 km. Zakres inwestycji obejmuje: roboty ziemne, budowę 14,2 kilometrów drogi ekspresowej: 2 jezdnie po dwa pasy ruchu plus pasy awaryjne oraz 4 węzłów: Swadzim – na przecięciu obwodnicy z drogą krajową nr 92, Zakrzewo – na przecięciu obwodnicy z drogą wojewódzką nr 307, Dąbrówka – na przecięciu obwodnicy z drogą powiatową nr 2401P i Głuchowo – na S5 (autostrada A2). Obiekty inżynierskie to: 8 wiaduktów nad drogą S11 i S5, 5 wiaduktów w ciągu drogi S11 i S5, w tym 1 nad linią PKP, 2 przejścia pieszo-rowerowe w ciągu drogi S11 oraz most w ciągu drogi S11.
Drogi współpracujące będą miały łączną długość 12,5 km. Powstaną miejsca obsługi podróżnych: MOP- Swadzim i MOP- Palędzie. Wykonawcy zbudują urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, zabezpieczenia akustyczne, zieleń drogową, ogrodzenia obwodnicy po obu jej stronach o łącznej długości 31,6 km, wzmocnienia podłoża.
Przebudowane zostaną urządzenia wodno-kanalizacyjne, melioracyjne, sieci gazowe (ciśnienia: niskie, średnie, wysokie), urządzenia elektryczne (napięcia: niskie, średnia), teletechniczne i kolejowe.
Obwodnica zachodnia wyprowadzi ruch tranzytowy północ-południe z Poznania. Poprzez połączenie z autostradą A2 oraz planowaną po stronie południowej zachodnią obwodnicą Poznania w ciągu S5 (Głuchowo A2 – Wronczyn) trasa stanie się ważnym szlakiem komunikacyjnym na mapie Polski. Obecnie ruch tranzytowy odbywa się w całości przez miasto terenami o intensywnej zabudowie. Ruch ten, w związku z dużym ruchem lokalnym w Poznaniu, nie jest płynny, co skutkuje częstym pojawianiem się korków w mieście i na dojazdach. Dodatkowo ruch tranzytowy jest bardzo uciążliwy dla mieszkańców Poznania i zwiększa ilość emisji zanieczyszczeń do powietrza. Budowa pozwoli skrócić czas przejazdu przez Poznań i przyczyni się do poprawy jakości środowiska w okolicach dróg tranzytowych wewnątrz aglomeracji poznańskiej.
Okres realizacji to 24 miesiące, a przewidywany koszt budowy wynosić będzie 458 milionów złotych ze środków Krajowego Funduszu. BKK

x

Zobasz także

Brama na Euro otwarta

To jeden z najładniejszych terminali regionalnych w Europie – chwalił marszałek Marek Woźniak, a prezydent ...

29 maja nowy Poznań Główny czeka na pierwszych pasażerów

W rekordowo krótkim czasie, bo po zaledwie dziesięciu miesiącach budowy, mieszkańcy Poznania i pasażerowie kolei ...

Salut wodny nad drogą kołowania

Samolot z oficjalnymi gośćmi jako pierwszy wylądował na nowej drodze kołowania w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica ...

Dworzec na ostatniej prostej

Ten tydzień jest decydujący jeśli chodzi o odbiory techniczne nowego dworca PKP w Poznaniu. TriGranit ...

Początek odbiorów na Dworcu Głównym

Do 10-15 maja budynek nowego dworca kolejowego PKP Poznań Główny powinien mieć już pozwolenie na ...