3 września rozpoczyna się modernizacja ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Rondo uzyska nowoczesną organizację, ale zanim to nastąpi poznaniaków czekają utrudnienia. Zadanie obejmuje zmianę geometrii skrzyżowania w celu poprawy przepustowości ronda. Między innymi wydzielone zostaną pasy lewoskrętu z ul. Grunwaldzkiej.
Poznańska firma Torpol, która wygrała przetarg, przebuduje torowiska (1800 m toru pojedynczego) wraz z infrastrukturą, czyli trakcją, zwrotnicami i sygnalizacją. Torowisko w osi północ-południe zostanie dostosowane do ruchu autobusowego. Przebudowane będą dwa przystanki tramwajowe oraz wybudowane dwa przystanki tramwajowo-autobusowe. Dla poprawy bezpieczeństwa nastąpi przebudowa sygnalizacji świetlnej wraz z budową dodatkowych sygnalizatorów wewnątrz ronda. Powstaną ścieżki rowerowe oraz zmodernizowane chodniki.
Inwestycja kosztować ma 50,6 mln zł. Według umowy ma być zrealizowana do kwietnia 2012 r., ale jak ocenia inwestor – spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012 – wykonawca będzie chciał wywiązać się z zadania wcześniej.
Aby minimalizować utrudnienia w ruchu prace zostały podzielone na etapy.Remontowany obszar w etapie I obejmie:
ď§ jezdnię wschodnią ul. Reymonta – od ul. Wyspiańskiego do ronda,
ď§ jezdnię wschodnią ul. Przybyszewskiego – od ul. Marcelińskiej do ronda,
ď§ obie jezdnie ul. Grunwaldzkiej – od ul. Wojskowej do ronda.
Wraz z rozpoczęciem prac zamknięta zostanie komunikacja tramwajowa na ul. Grunwaldzkiej od Kaponiery do ronda Nowaka Jeziorańskiego. W zamian kursować będą autobusy ,,za tramwaj”. 11 linii tramwajowych zmieni trasy. Kierowców samochodów czekają natomiast objazdy.