Ukraina

Architekci nauczą się biznesu

Jak rozwijać pracownię, budować relacje z klientami i pozytywnie motywować zespół? To częste pytania architektów, na które odpowie trener biznesu Jacek Rozenek. Skuteczne prowadzenie firmy w branży będzie jednym z głównych tematów drugiej edycji spotkań PERSPEKTYWA. Dlaczego bywa, że pracowniom architektonicznym ciężko jest realizować i finalizować projekty?
– Wielokrotnie spotykałem się z tym pytaniem prowadząc pierwszą edycję spotkań dla architektów i projektantów PERSPEKTYWA – mówi Jacek Rozenek, trener biznesu. – Uczyłem jak zarządzać własnym potencjałem. Teraz powiem jak przekuć go w sukces w zarządzaniu firmą.

Być ekspertem i partnerem

Zdaniem trenera ważnym problemem jest przełożenie pomysłu na efekt. To kwestia nieumiejętnego podejścia do własnego biznesowego wizerunku i funkcji. Tłumaczy to obrazowym przykładem.
Załóżmy, że projektujemy dom dla kogoś bardzo ważnego, na kim chcemy zrobić wrażenie. Sytuując się w roli eksperta zakładamy, że spełnimy wszystkie oczekiwania klienta – mówi Jacek Rozenek. – Ten wymaga od nas więcej i więcej. Prawidłowy mechanizm nakazywałby wytyczenie granic, w których nasza fachowość pozwala akceptować lub odrzucać pomysły. Niestety w wielu przypadkach kończy się na przyjmowaniu wszystkich warunków i paraliżu całego projektu.
Ekspert zwraca uwagę, że to częste zjawisko w branży. Architekci jako osoby kreatywne, wyczulone na sugestie, starają się uwzględniać wszystkie propozycje klientów. Unikanie takich sytuacji wymaga umiejętności w trzech podstawowych obszarach:
* Prowadzenia rozmowy i budowania relacji. Chodzi o to, by umieć przekonać do swoich racji, doradzić. W efekcie być dla klienta zarówno dobrym partnerem, jak i mającym ostatnie słowo ekspertem;
* Zwiększania asertywności. To istotne z uwagi na podejmowanie strategicznych decyzji, a nawet egzekwowania terminowych płatności za realizację projektu;
* Zarządzania potencjałem zespołu. Mowa o dobieraniu wartościowych pracowników, zatrzymywaniu ich przy sobie i pozytywnym motywowaniu do osiągania lepszych efektów.
Temat ćwiczeń pomocnych w pozyskaniu i rozwijaniu takich kompetencji, będzie poruszany w drugiej edycji szkoleń PERSPEKTYWA. Uczestnicy nabędą nowe umiejętności z zakresu komunikacji, kreowania wizerunku oraz psychologii.

Szansa dla biznesu

Magdalena Dymek, marketing manager w firmie Häfele, będącej pomysłodawcą i organizatorem spotkań, wymienia też inne, wartościowe z punktu widzenia przedsiębiorców, cechy szkoleń.
– PERSPEKTYWA da okazję do nawiązania nowych kontaktów, integracji środowiska i wymiany opinii. To mocna podstawa do budowania relacji biznesowych oraz pozyskiwania partnerów lub kontrahentów – mówi Magdalena Dymek. – Prócz tego, w trakcie kuluarowych rozmów będzie można dopytać o kwestie poruszane na szkoleniach, przedstawić swój punkt widzenia i uzyskać bezpośrednią poradę w kwestii prowadzenia firmy.
Na drugiej edycji spotkań PERSPEKTYWA nie zabraknie inspiracji i informacji o najnowszych produktach dla architektów. Wznowienie cyklu zaplanowano na jesień 2015 roku. Informacje o szkoleniach będą podawane na bieżąco na stronie www.perspektywaspotkania.pl.

x

Zobasz także

R. Sławski upamiętniony

Tablica upamiętniająca Rogera Sławskiego, poznaniaka, naczelnego architekta Powszechnej Wystawy Krajowej została odsłonięta na ścianie kamienicy, ...

Remont pętli na Junikowie

W sobotę 23 marca, rozpoczną się prace związane z remontem zadaszenia nad peronami tramwajowymi i ...

Tramwajem na Poznań Wschód

Radny Andrzej Rataj wystosował interpelację w sprawie planowanej trasy tramwajowej z pętli Zawady do stacji ...

Prozerpina bez gwiazd

Radny Mateusz Rozmiarek -donosi biuletyn.poznan.pl złożył interpelację w sprawie usunięcia gwiazd z podłoża fontanny Prozerpiny ...

Synagoga to zabytek

Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie wpisania do rejestru zabytków ...