Sieć JULA chętnie wspiera wszelkie projekty mające na celu poprawę jakości życia na naszej planecie, jednym z takich programów jest The Hunger Project w Bangladeszu. W ten sposób Jula przyczynia się do wzmocnienia demokracji, kształcenia liderów i przeciwdziałania dyskryminacji kobiet i dziewcząt w tym regionie. Znaczna część ubrań sprzedawanych przez Jula produkowana jest w Bangladeszu – kraju o wysokim stopniu ubóstwa oraz cierpiącym na brak czystej wody. Jula pomaga organizacji The Hunger Project w czterech miejscowościach w północno-wschodniej części kraju. Działania wspierane przez Jula obejmują wzmocnienie lokalnej demokracji, kształcenie kadry oraz przeciwdziałanie dyskryminacji kobiet i dziewcząt. Wsparcie Jula za pośrednictwem The Hunger Project dociera do 30.000 osób. Te natomiast mają wpływ na poprawę życia kolejnych 80.000 mężczyzn, kobiet i dzieci. W pierwszym półroczu 2013 roku dzięki pracy wolontariuszy 8.000 dziewcząt mogło pójść do szkoły, zaszczepiono 40.000 dzieci i powstało 6.000 miejsc pracy dzięki utworzeniu 400 nowych firm.
– Filozofia działania The Hunger Project, na przykład poprzez rozwój lokalnej przedsiębiorczości, jest bardzo bliska mojemu sercu. Łącznie przekazujemy 250.000 koron szwedzkich na wsparcie prac prowadzonych przez tę organizację w czterech grupach na obszarze wiejskim w północno-wschodnim Bangladeszu. Nasze zaangażowanie trwa już parę lat – mówi Karl-Johan Blank, prezes zarządu i główny udziałowiec koncernu Jula.
– Firmę Jula założyli i prowadzą dwaj znakomici przedsiębiorcy – Lars-Göran Blank oraz Karl-Johan Blank. Pomoc polegająca na dostarczaniu ludziom odpowiednich narzędzi, by sami potrafili przezwyciężyć biedę, jest zgodna ze sposobem myślenia naszych właścicieli – mówi Joachim Frykberg, dyrektor zarządzający Jula AB.
– Przyczynianie się do rozwoju społeczeństw w tych miejscach, w których działa Jula, jest dla nas istotne. Działalność The Hunger Project pokrywa się z naszą ideą prowadzenia biznesu polegającą na zapewnianiu narzędzi, dzięki którym łatwiej spełnić marzenia. Zasady, jakimi kieruje się The Hunger Project, udzielając pomocy ludziom chcącym samodzielnie dbać o swój rozwój, pokrywają się z zasadami, jakimi kieruje się Jula we współpracy z przedsiębiorcami – mówi Johan Dahlström, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w koncernie Jula.
***
The Hunger Project działa w Bangladeszu od 1990 roku i jest obecnie największą organizacją na bazie wolontariuszy w kraju, obejmując wszystkie 64 powiatów. Głównym elementem strategii The Hunger Project jest szkolenie i stałe wsparcie ponad 260.000 animatorów-wolontariuszy. Więcej informacji na www.thp.org
Jula – szwedzka sieć multimarketów posiada w Polsce obecnie 11 sklepów. W Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Szczecinie osoby aktywnie zajmujące się majsterkowaniem odkryją sklep dla siebie. W JULA klienci znajdą wszystko co jest potrzebne do renowacji m. in. domu, ogrodu, czy garażu. Ponadto w asortymencie JULA znajdą się produkty RTV i AGD, odzież robocza oraz wiele akcesoriów dla osób, aktywnie spędzających czas m.in. wędkując, wędrując, czy jeżdżąc na rowerze. Jula to sklepy dla praktycznie myślących klientów.