Kładka Berdychowska znów dalej niż bliżej. Kolejne oferty od firm budowlanych o wiele za drogie
Pięć ofert dostały Poznańskie Inwestycje Miejskie w przetargu na budowę nowej przeprawy pieszo-rowerowej przez Wartę. Najtańsza to 152,5 mln zł, a najdroższa – 179,5 mln zł. Miasto tymczasem ma rządową dotację na ten cel w wysokości 95,8 mln zł, która może przepaść.
W środę otwarte zostały koperty z ofertami w drugim przetargu na wykonanie prac budowlanych wraz z opracowaniem projektów wykonawczych związanych z „Budową kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Wartą oraz Cybiną pomiędzy Berdychowem, Ostrowem Tumskim oraz Chwaliszewem”.
Tormel może jeszcze więcej
Najtańszą ofertę złożył Tormel, znany z remontów prowadzonych obecnie w Poznaniu. Remontuje on Stary Rynek, Święty Marcin na odcinku od Ratajczaka do Alei Marcinkowskiego i same Aleje Marcinkowskiego – do pl. Wolności. Niedawno rozpoczął też prace obejmujące kolejny etap Projektu Centrum, a to oznacza przebudowę jezdni pl. Wolności, ul. 27 Grudnia, ul. Ratajczaka – między Arkadią a Święty Marcin, a także remont Gwarnej, Kantaka, Mielżyńskiego i Fredry. Jak widać, firma Tormel wciąż jeszcze jest w stanie poszerzyć front robót, bo – w konsorcjum z dwoma innymi podmiotami: Polimex Mostostal i Polimex Infrastruktura – złożył ofertę na 152,5 mln zł.
Budimex za wykonanie tych samych prac zażądał 156 mln zł, a firma PORR – 159,7 mln zł. Jeszcze droższa jest oferta spółki Most, która stworzyła konsorcjum z KSH Steel. Obie firmy prace związane z budową kładki wyceniły na 166,4 mln zł. Najdroższy okazał się Strabag – zażyczył sobie 179,5 mln zł. Więcej na wyborcza.pl